QueDee skriver:
Ikke på vores skole.
Min 2. klasses elev har fået 3 timer extra om ugen.
Min datter i 5. kl. har fået 3 timer extra, og
min søn i 6. kl har fået 2 timer extra.
Og nogle timer skulle de vel stige alligevel, når de rykker op af i klasserne?
Helt forenklet så har klasserne i indskolingen fået 5 klokketimer (ikke lektioner) med det nye tiltag understøttende undervisning, så med mindre de er skåret en del i de fag faglige timer så skulle det gerne kunne ses på skemaet. De understøttende timer dækker så også over 2 kklokketimer lektiecafe. Derudover burde de også gerne have fået en lektion dansk og en lektion matematik mere, men det er lidt mere tricky for der kan det være skolen er gået fra anbefalet til minumumskrav - ja der er sågar skoler hvor eleverne får mindre dansk timer i år end sidste år på samme klassetrin.
På mellemtrinet mener jeg det er 3 klokketimer og udskolingen 2 klokketimer, så det skulle altså meget gerne kunne ses på skemaet, med mindre de har skåret i fx dansk, matematik osv.
Mine børn er heller ikke hårdt ramt, for dte første fordi skolen har været gode til at holde tiderne og ikke tænkt i lektioner, og fordi den mindste er meldt fra lektiecafe og så måske aller vigtigst transporten er minimal. Jeg kan sagtens forestille mig en 35 timers skoleuge i 7. Klasse med måske 40 minutters transport (og jo det har nogen) plus konformationsforberedelsem plus måske en times lektier om dagen. Det giver en arbejdsuge på 42 timer plus transport - måske sgu være hårdt for en 13 årig
Anmeld