Tandlæge til børn i Århus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2014

IT-nørd

Anonym skriver:

Må jeg spørge om det er realistisk at få lavet noget på en 3-årig hvis det er nødvendigt? Jeg tvivler godt nok meget på det kan lade sig gøre.

Hos en god tandlæge er det helt klart muligt at lave behandlinger på små børn.

Jeg arbejder som sygeplejerske på et Asylcenter og vores flygtningebørn går i den kommunale tandpleje her i kommunen.

Mange børn fra Somalien, Syrien og Tjetjenien har så dårlige tænder, at der skal omfattende behandlinger hos børn helt ned til 2 års alderen 

Vores kommunale tandlæger er virkeligt gode og bruger al den tid på tilvænning, der er nødvendigt.

Kan feks nævne en lille dreng på 2,5, som fik lavet 7 (!!!) huller og fjernet 2 tænder pga. abscesser. Stille og roligt og med den bedste oplevelse for alle.

Så det er bestemt muligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvad tænker du der skal laves?

Han har nogle misfarvninger på to kindtænder og jeg håber selvfølgelig ikke det er huller - vi har virkelig gjort hvad vi kunne, men når det nu er kindtænder så skal der vel gøres noget hvis der kan?

Muligvis lakbehandling på nogle fortænder. Men jeg er jo ikke tandlæge, så det kan være helt forkert.

Jeg har det bare møg elendigt med det, for jeg vil ikke have han får ondt eller at han føler der er noget galt med ham. Det sidste er nok fordi jeg selv føler jeg er verdens dårligste forælder når hans tænder ikke er perfekte. Men aner ikke hvad vi har gjort galt, da han altid har fået børstet tænder morgen og aften og vi har været strikse mht sukker 

Han har også en ældre søskende som vi har gjort præcist det samme med og som HAR perfekte tænder. Så jeg håber jo det ikke er så slemt som jeg frygter.

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

IT-nørd skriver:

Hos en god tandlæge er det helt klart muligt at lave behandlinger på små børn.

Jeg arbejder som sygeplejerske på et Asylcenter og vores flygtningebørn går i den kommunale tandpleje her i kommunen.

Mange børn fra Somalien, Syrien og Tjetjenien har så dårlige tænder, at der skal omfattende behandlinger hos børn helt ned til 2 års alderen 

Vores kommunale tandlæger er virkeligt gode og bruger al den tid på tilvænning, der er nødvendigt.

Kan feks nævne en lille dreng på 2,5, som fik lavet 7 (!!!) huller og fjernet 2 tænder pga. abscesser. Stille og roligt og med den bedste oplevelse for alle.

Så det er bestemt muligt 

Åh jeg håber trods alt ikke han har 7 huller, men føler mig mega elendig over det alligevel.

Jeg er glad for at høre at det kan lade sig gøre, men min søn ER meget genert og den tandplejer som skal undersøge magter bare ikke at gøre det til en god oplevelse for hverken barn eller forældre, så det er jo ærgerligt hvis det er det sidste han husker inden han evt. Skal have lavet noget. Men man kan vel ikke ringe og bede om en anden? Det virker lidt groft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.