Graviditet+gulvtræning? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. september 2014

FrkRaarup

Hej piger

Hvor meget må man lave af gulvtræning på maven som gravid? ( ikke vant til at træne)

Jeg skal starte til noget aktivering i et fitness-center.. Hvilket er meget fint. Jeg var der i dag for at kigge. 

Jeg skal være der i 1 time i starten, grundet psykiske problemer. I de tre kvarter jeg var der lavede de ikke andet end gulvtræning på maven/stabilitetstræning.. Ellers er der bold/holdspil,. 

Arm- og mavebøjninger og andre øvelser på maven. Bla. disse billeder.. 

--------------------------------------------------------------------------

Og dette indlæg er ikke fordi jeg ikke gider, men fordi jeg er lidt i tvivl om hvad jeg må og ikke må!

--------------------------------------------------------------------------

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2014

Christine

Altså nu er jeg jo ikke læge eller noget, men de øvelser på billederne der tror jeg godt du må lave. 

Jeg ville ikke lave noget hvor man faktisk ligger PÅ maven, så det presser på maven. Men øvelser på alle 4 burde være helt ok. Da jeg fik min første søn fik jeg i hvert fald en gratis brochure om træning til gravide, hvor der indgik den slags øvelser 

Anmeld

16. september 2014

FrkRaarup

Christine skriver:

Altså nu er jeg jo ikke læge eller noget, men de øvelser på billederne der tror jeg godt du må lave. 

Jeg ville ikke lave noget hvor man faktisk ligger PÅ maven, så det presser på maven. Men øvelser på alle 4 burde være helt ok. Da jeg fik min første søn fik jeg i hvert fald en gratis brochure om træning til gravide, hvor der indgik den slags øvelser 

Tænker det samme.. 

Men øvelser hvor man ligger på maven og enten løfter og holder overkrop eller ben er jeg meget i tvivl om 

Anmeld

16. september 2014

Christine

FullOfHope skriver:

Tænker det samme.. 

Men øvelser hvor man ligger på maven og enten løfter og holder overkrop eller ben er jeg meget i tvivl om 

Hvis du er i tvivl, så spring dem over hvis du kan! Hellere være på den sikre side 

Og så måske passe på med at vride for meget i ryggen, men det er ikke så meget for babys skyld som for din egen. Ryggen skal jo nok blive øm nok i løbet af graviditeten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.