Eksperthjælp: Kalorier og babymaking

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. september 2014

Rose Maimonide

Hejsa
Jeg skriver fordi vi skal ter at starte projekt baby. Vi har en lille pige i forvejen på 2 år.. Sagen er at under min graviditet tog knap 40'kilo på, har tabt det hele igen og mere til ved at tælle kcal da jeg har en tendens til at overspise.. Er 167 høj, vejer 65 kilo og spiser så kun 1200 kcal nu da jeg gerne vil ned på 62 kilo.. Men tænker det er for lidt at spise når
Vi starter på projekt baby ?? Og hvor mange kcal jeg så skal op på ? Da jeg gerne stadigvæk vil holde øje med kcal for at undgå risiko for overspisning..

På forhånd tak for dit svar.

Roses svar

Kære du

Tak for dit spørgsmål. Jeg beklager svartiden, der var gået noget teknisk knas i den her hos mig.

Jeg anbefaler slet ikke kalorietælning, og jeg fraråder decideret lavkaloriediæter, så dér kan jeg ikke hjælpe dig. Med lavkaloriediæter laver man kludder i kroppens basale funktioner.

I forhold til at optimere sin fertilitet handler det slet ikke om kalorier, men om at være i balance og godt dækket ind med alle de vigtige næringsstoffer inkl. sundt fedt. Det er en meget fin måde at lægge grundlaget for de sundeste byggesten til baby og en graviditet med så få gener som muligt.

Træningsekspert Anna Bogdanova, som jeg samarbejder med, har skrevet et par fine og brugervenlige artikler om emnet. Dem kan du nemt finde ved at google "kalorietælling bogdanova".

Kærligst R.

På Roses blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Roses hjemmeside: RoseMaimonide.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.