Flyvetiden afhænger af destinationen, som andre skriver, men også af, om I kan komme med et direkte fly eller, om I skal have en mellemlanding derovre. Jeg er mest i NYC, når jeg er derovre, og der er flyvetiden som regel ca. 8 timer fra Amsterdam (hvor vi mellemlander) til NYC, og jeg vil tro det er lidt længere til Washington.
Jeg har endnu ikke været i Florida, men min veninde, der har været der et par gange, siger, at de som regel bruger 18 timer på det fra Danmark, da har haft 2 mellemlandinger hver gang.
Der er mange ting, der er billigere i USA, men der er et par ting at huske på, når man shopper derovre:
Juraen først
: det er kun tilladt at have varer med hjem fra et land uden for EU for et samlet beløb på kr. 3.250 uden, at der skal betales told, når man kommer hjem, så din Iphone vil skulle fortoldes, når I kommer hjem til Danmark. Om man vil overholde lovgivningen, er så op til ens egen samvittighed, men man kan risikere at blive kaldt ind til et tjek, når man går gennem tolden, når man ankommer i lufthavnen.
Mange ting er billigere i USA og især tøj og sko. Jeg har aldrig selv kigget på Iphone, men har hørt fra andre, at de ikke mener, at man sparer ret meget på Apples produkter. En anden ting, du skal være opmærksom på, er at moms ikke er inkluderet i prisen i USA, så den pris, du ser på prisskiltet, er ikke den du kommer til at betale, da sales tax først lægges på beløbet, når du betaler.
Jeg har tidligere hørt (igen ved ikke meget om Apple produkter), at på de tidligere versioner af Iphone var der nogle funktioner i USA versionen, der ikke kunne bruges i Europa (måske var det noget med at 4G ikke var understøttet i alle lande
??), men du skal i hvert fald være opmærksom på, at de har andre strømstik i USA, så et amerikansk strømstik kan ikke gå i en dansk stikkontakt. De amerikanske er meget større.