Usa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. september 2014

Tip!

Hej de damer...

søger lidt råd om det store USA. Vi skal derover på rejse om et år med mine forældre og søskende i 3 uger... 

Hvor lang tid tager fly rejsen ca, og hvad er et must at købe med hjem? 

Tænker elektronik, tøj, sko...??!?!? 

Vil gerne købe ny iPhone derovre, kan den bruges herhjemme i Danmark? 

Vh Betina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Twinkle little star skriver:

Hej de damer...

søger lidt råd om det store USA. Vi skal derover på rejse om et år med mine forældre og søskende i 3 uger... 

Hvor lang tid tager fly rejsen ca, og hvad er et must at købe med hjem? 

Tænker elektronik, tøj, sko...??!?!? 

Vil gerne købe ny iPhone derovre, kan den bruges herhjemme i Danmark? 

Vh Betina 

Vedr flyrejsen, så afhænger det jo i højgrad af om det er øst eller vestkysten i skal til? 

Anmeld

15. september 2014

Tip!

2skønnebørn skriver:

Vedr flyrejsen, så afhænger det jo i højgrad af om det er øst eller vestkysten i skal til? 

Flyve til Washington, derefter køre vi i autocamper mod Florida og Miami... Derfra krydstogt i en uge ud fra Miami's kyst og flyve fra Miami hjem til dk... 

Anmeld

15. september 2014

Bshizzle

Jeg er slet ikke misundelig  

Kan kun svare på dit ene spørgsmål... 

Ja du kan godt bruge en IPhone fra USA 

Anmeld

15. september 2014

Tip!

Bshizzle skriver:

Jeg er slet ikke misundelig  

Kan kun svare på dit ene spørgsmål... 

Ja du kan godt bruge en IPhone fra USA 

Tak tak..  Så køber jeg en ny mobil derovre... 

Har heldigvis et helt år til at spare en masse penge op. 

Vi glæder os også... 

Anmeld

16. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Flyvetiden afhænger af destinationen, som andre skriver, men også af, om I kan komme med et direkte fly eller, om I skal have en mellemlanding derovre. Jeg er mest i NYC, når jeg er derovre, og der er flyvetiden som regel ca. 8 timer fra Amsterdam (hvor vi mellemlander) til NYC, og jeg vil tro det er lidt længere til Washington.

Jeg har endnu ikke været i Florida, men min veninde, der har været der et par gange, siger, at de som regel bruger 18 timer på det fra Danmark, da har haft 2 mellemlandinger hver gang.

Der er mange ting, der er billigere i USA, men der er et par ting at huske på, når man shopper derovre:

Juraen først  : det er kun tilladt at have varer med hjem fra et land uden for EU for et samlet beløb på kr. 3.250 uden, at der skal betales told, når man kommer hjem, så din Iphone vil skulle fortoldes, når I kommer hjem til Danmark. Om man vil overholde lovgivningen, er så op til ens egen samvittighed, men man kan risikere at blive kaldt ind til et tjek, når man går gennem tolden, når man ankommer i lufthavnen.

Mange ting er billigere i USA og især tøj og sko. Jeg har aldrig selv kigget på Iphone, men har hørt fra andre, at de ikke mener, at man sparer ret meget på Apples produkter. En anden ting, du skal være opmærksom på, er at moms ikke er inkluderet i prisen i USA, så den pris, du ser på prisskiltet, er ikke den du kommer til at betale, da sales tax først lægges på beløbet, når du betaler.

Jeg har tidligere hørt (igen ved ikke meget om Apple produkter), at på de tidligere versioner af Iphone var der nogle funktioner i USA versionen, der ikke kunne bruges i Europa (måske var det noget med at 4G ikke var understøttet i alle lande ??), men du skal i hvert fald være opmærksom på, at de har andre strømstik i USA, så et amerikansk strømstik kan ikke gå i en dansk stikkontakt. De amerikanske er meget større.

Anmeld

16. september 2014

Becks

Twinkle little star skriver:

Flyve til Washington, derefter køre vi i autocamper mod Florida og Miami... Derfra krydstogt i en uge ud fra Miami's kyst og flyve fra Miami hjem til dk... 

Hvilken lufthavn i DC lander I i?

Jeg har fløjet til DC mange gange (rejser igen her om 14 dage) og lander altid i Dulles...

Flyvetiden dertil, er 8 timer og 40 min. ud og 8 timer hjem... Jeg kan ikke huske Flyvetiden fra Miami hjem...

DC er en skøn by, det er Florida også.. Hvis I får tid, imens I er i Florida, skal I køre til Key West

Universal Studios er alle pengene værd, at se!!! Man oplever de forskellige effekter i "forlystelserne" F.eks. jordskælvet i San Francisco, Dødens Gab, hvor man sejler og bliver angrebet af "hajer" 

Anmeld

16. september 2014

bøllen

Vi var i USA i april , 1 uge i new York , kørte videre i mobilhome til Florida , hvor vi kørte rundt i 3 uger.

vi fløj via Frankfurt 1,5 time ud - turen til NY tog 8,5 time.

hjem fløj vi fra Orlando igen via Frankfurt , det tog 9,20 & 1,20 min

det er rigtig billigt i div outlet , vi kikkede på iPhone i Apple NY , og de var noget billigere end herhjemme, købte ikke fordi vi ikke viste om de kunne bruges herhjemme ( har jeg fortrudt )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.