Hej
Hvad kan man gøre når man ikke mener at en forælder lever op til mindstemålet af hvad man burde når man har et barn?
Jeg tænker en forældre som sidder oppe om natten og sover om dagen og ikke kan få sit barn op og i skole til tiden. Skolen er nødt til at sende en hen og hente barnet (de bor ca. 400m fra skolen). Barnet er næsten 13 år gammelt.
Forælderen formår ikke at sørge for de dyr de har. Der er fyldt med lopper og rotter, og tis og lort på gulvet. Bor ca 1 år af gangen et sted og så flytter de fordi forælderen mener det bliver for dyrt. Det der sker er at det bliver for ulækkert men forælderen gider ikke gøre noget ved det. Forælderen er syg (struma), men vil ikke tage sin medicin regelmæssigt så forælderen kan blive rask, for så skal forælderen sendes i aktivering eller andet.
Barnet bliver kastet rundt og forælderen formår ikke at tage ordentligt vare om barnet. Barnet er til tider aggressiv og ligeglad med det hele. Mangler struktur og en forælder der er der og skaber tryghed og grænser.
Jeg har anmeldt personen 3 gange, men forælderen formår at snakke kommunen efter munden og der sker ikke mere. Jeg er i familie med forælderen, men ikke én gang har kommunen henvendt sig til barnets øvrige familie og hørt hvordan vi opfatter situationen. Hun har et barn mere der har valgt at bo hjemme ved sin far og han nægter nu igen at udlevere barnet da der er for beskidt hvor forælderen bor. Rotter, lopper og en stank uden lige.
Hvad gør man??? Hvornår giver man bare op??? Synes det er rigtig synd for barnet for barnet er tabt og kommer ikke videre end forælderen er....
Anmeld