Jer med en nem og god fødsel 1. gang, hvordan...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.119 visninger
54 svar
6 synes godt om
14. september 2014

Anonym trådstarter

gik det anden gang?

Har selv haft en god 1. fødsel: vandet gik - 2 timer efter kom veerne og efter små 4 timer med veer havde jeg født.

Hvor lang tid skal jeg mon regne med her anden gang?
Går det altid endnu hurtigere og lettere anden gang - eller er det bare noget man siger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Mor Christa

Altså 1. Gang var en god fødsel, men den tog 18,5 time fra første ve :-) 

anden gang var også fin, men tog ca 12 timer fra 1 ve ( dog kun 5 timer fra da jeg var i aktiv fødsel - altså 4 cm åben :-) ) til gengæld mistede jeg alt for meget blod efter 2. Fødsel og endte på operationsbordet ( der var et lille stykke moderkage der ikk var kommet med ud - men det er jo heldigvis sjældent det sker :-) )

Anmeld

14. september 2014

Mor Christa

anden gang var også fin, men tog ca 12 timer fra 1 ve ( dog kun 5 timer fra da jeg var i aktiv fødsel - altså 4 cm åben :-) ) til gengæld mistede jeg alt for meget blod efter 2. Fødsel og endte på operationsbordet ( der var et lille stykke moderkage der ikk var kommet med ud - men det er jo heldigvis sjældent det sker :-) )

Anmeld

14. september 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

gik det anden gang?

Har selv haft en god 1. fødsel: vandet gik - 2 timer efter kom veerne og efter små 4 timer med veer havde jeg født.

Går det altid endnu hurtigere og lettere anden gang - eller er det bare noget man siger?

Jeg havde en god fødsel første gang og en grum en anden gang. 

Forskellen var at min første pige lå lige som hun skulle.  Men min anden pige lå skævt og kpm derefter som stjernekigger og i pandepræsentation. ... 

Anmeld

14. september 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

gik det anden gang?

Første gang, var jeg knap 10 timer på hospitalet før end hun kom ud.

Anden gang, var jeg der knap 3 timer, så var lillesøster født.

Jeg var lige langt i fødslen, begge gange da jeg kom derind, det gik bare meget hurtigere anden gang. Kroppen havde jo prøvet det før
Jeg kunne også tydelig mærke at jeg hurtigere nåede de forskellige punkter i fødslen

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

14. september 2014

De3Guldklumper

Første gang 4 timer og 20 min med veer - anden fødsel tog 2 timer og 4 min med veer.

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Øv det var da også uheldig

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg havde en god fødsel første gang og en grum en anden gang. 

Forskellen var at min første pige lå lige som hun skulle.  Men min anden pige lå skævt og kpm derefter som stjernekigger og i pandepræsentation. ... 

Øv - håber ikke det sker for mig

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Chrizta skriver:

Første gang, var jeg knap 10 timer på hospitalet før end hun kom ud.

Anden gang, var jeg der knap 3 timer, så var lillesøster født.

Jeg var lige langt i fødslen, begge gange da jeg kom derind, det gik bare meget hurtigere anden gang. Kroppen havde jo prøvet det før
Jeg kunne også tydelig mærke at jeg hurtigere nåede de forskellige punkter i fødslen

wauw det var da noget af en reducering af tiden

Anmeld

14. september 2014

LinLin

Anonym skriver:

gik det anden gang?

Første gang gik vandet 5.30 - fik veer ca 8.30 og han blev født 17.10...

Anden gang fik jeg allerførste ve 5.30 og han er født 10.05 (de tog vandet 9.50)

Så meget hurtigere anden gang men også mere smertefuldt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.