Graviditetstest før tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
5 svar
2 synes godt om
14. september 2014

Bell'star

Hvordan er det hvis man nu ikke har ÆL på den 'normale' 14. Dag efter første dag i mensperioden, men før? - vil man så kunne teste positiv før den normale testdag (med samme resultat som andre tester på deres 4+0 dag ca)?

Ved godt det er forskelligt fra person til person hvor positivt man tester hvornår. Men tænker bare, at hvis man nu fx har ÆLpå dag 9 i cyklus og bliver gravid, så må man vel være 5 dage mere gravid end hvis man først har det på dag 14-agtigt. - og dermed også 5 dage før normal testdag, ville kunne få samme resultat som folk der har ÆL på dag 14 får 4+0?

Eller hvordan fungerer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

fit_fys

Jeg har hørt, at man ikke kan regne med 100% hvornår ens ægløsning ligger fra cyklus til cyklus! den kan sagtens rykke sig. Så det er stadig den samme testdag...

Anmeld

14. september 2014

Bell'star

fit_fys skriver:

Jeg har hørt, at man ikke kan regne med 100% hvornår ens ægløsning ligger fra cyklus til cyklus! den kan sagtens rykke sig. Så det er stadig den samme testdag...

Okay, jeg tænker bare, at hvis man nu er en af dem der kan mærke sin ÆL så ved man jo ret præcist på hvilken cyklusdag man er blevet gravid +/- en dags tid, også selvom den svinger fra måned til måned?

Men der er jo ikke andet at gøre end at teste og se efter.

Anmeld

15. september 2014

natashalarsen

Min æl lagde 9 dage efter mens. Kunne teste positiv 3+2. Skulle være 6+5 idag så vi må se hvad svaret er på torsdag der skal jeg scannes :-)

Anmeld

16. september 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man er altid 2+0 når man har ÆL,lige gyldig hvornår i cyklus den falder,og man vil derfor kunne teste 14 dage senere,hvor man er 4+0. 

Anmeld

16. september 2014

Bell'star

Mor_til_3_unger skriver:

Man er altid 2+0 når man har ÆL,lige gyldig hvornår i cyklus den falder,og man vil derfor kunne teste 14 dage senere,hvor man er 4+0. 

Tak for svar, det vil jeg jo også mene.

Så jeg vil da straks sætte min testdag 4 dage frem!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.