Eksperthjælp: Baby 4 måneder. Er det ok far passer ham alene , mens mor hviler,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
2 svar
4 synes godt om
14. september 2014

Lisbeth Jess

"Baby 4 måneder. Er det ok far passer ham alene , mens mor hviler, "

Hej Lisbeth
Jeg har en søn på nu 4 mdr, og er blevet i tvivl om hvorvidt det er ok at far tager sig meget af ham alene?
Jeg har nogen kroniske sygdomme, som gør at jeg har brug for meget søvn. Derfor har vi herhjemme den aftale, at far bliver oppe med ham fra 19-21 hvor han skal i seng, så jeg kan komme tidligt i seng og sove. Derudover er det far der står op med ham i weekenderne så jeg kan sove længe.
Efter jeg læste en debat herinde tidligere, bliver jeg i tvivl om det er ok. Eller er det ligefrem omsorgssvigt, at jeg ikke er hos ham i alle hans vågne timer når han er så lille?
Derudover er han blevet passet 3 gange af sin mormor. De første 2 gange af 4-5 timers varighed hjemme hos os, da jeg tænkte at det ville være mere trygt for ham at han var hjemme i vante omgivelser.
Sidste gang var i går, hvor han var hjemme hos hende fra 10-16, fordi min mand og jeg valgte at tage en kærestedag.
Er det helt forkert, og burde jeg være hos ham i alle hans vågner timer imens han er så lille, eller er det okay at far tager over engang imellem?
På forhånd tak.

Lisbeths svar

Hej !
Hvor er det livsbekræftende at du trods dine sygdomme, som kræver megen hvile alligevel har overskud til at blive mor.

En gave du har en mand, barnets far,som tager sig så meget af ham at du får muligheden for at hvile, som du har brug for.
.
Et så lille barn skal have tæt tilknytning til sine primære omsorgspersoner, nemlig mor og far. Det får han til fulde opfyldt.

Mormor har passet ham, og I har prioriteret hinanden. Det lyder sundt og givende for jer alle.
Glade forældre giver glade børn. Jeger sikker på, de begge(og I) har nydt det i rigt mål.

Du svigter ikke dit barn.Jeg mener du giver ham det bedste ved at tage ansvar for ,hvor meget du orker og lader far tage over, så du får hvilet dig.

Nyd ham, pas på dig ,og nyd jer alle tre.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

sost

Hos os er far også meget på, specielt også når jeg får anfald (lider af kronisk svimmelhed). Første gang jeg fik anfald gik jeg i seng og så kunne jeg efter ca. 1 time bare høre min lille fyr skrige noget så hjerteskærende. Så jeg kæmpede mig op af sengen og hans far var igang med at varme flasken til ham. Min mor og far var også til stede. Jeg begyndte at græde fordi jeg havde det dårligt og fordi jeg ikke kunne gøre noget og bare følte mig som verdens dårligste mor. Min egen mor satte sig ved siden af mig i sofaen og holdt om mi og sagde at je var god nok. Og at min søn var verdens heldigste lille baby fordi han jo også havde sin far og sin mormor og morfar som sagtens kunne tage sig af ham. 

Pointen er, at selvom man har en kronisk sygdom og derfor er ret afhængig af andre, så er baby jo bare heldig at der er mange mennesker der gerne vil træde til og hjælpe. Plus at baby får da ret god tilknytning til de andre. Så du må endelig ikke have dårlig samvittighed. 

Knus herfra

Anmeld

14. september 2014

Skouboe

Du kan intet give din søn, som hans far ikke også sagtens kan give ham (bortset fra modermælk, og der er flasker jo heldigvis opfundet)

Vær glad for at fans far vil ham og at de får muligheden for at få et tæt bånd sammen og pak din dårligesamvittighed væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.