Hvor undervægtigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
10 svar
1 synes godt om
14. september 2014

Anonym trådstarter

Nogle der har erfaringer med at man kan være for undervægtig til at blive gravid?

Er bange for at jeg er for undervægtig, jeg vejer 49 kg. og er 165 cm. 

Stoppede på p-piller for 3 uger siden, så jeg ved godt jeg skal være tålmodig, men det var også mere fordi jeg er nysgerrig.  

Håber I vil skrive hvad I tror eller selv ved noget om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Stimap

Det er jo forskelligt hvordan vi er bygget og du er da bestemt i den slanke ende, men tænker ikke på dig som meget undervægtig... Jeg er 171 og vejede 57 inden jeg blev gravid... Har tidligere haft to gode veninder, der begge var på højde med mig, men væsentlig tyndere.. De blev nemt gravide, men fik senere lidt problemer i ryggen (pga den tunge mave og større bryster) .. 

Jeg tror det kan være et problem, hvis man er syg? Altså her tænker jeg på anoreksi osv, uden at jeg ved noget som helst omkring det... 

Anmeld

14. september 2014

2babygirls

Nogle der har erfaringer med at man kan være for undervægtig til at blive gravid?

Stoppede på p-piller for 3 uger siden, så jeg ved godt jeg skal være tålmodig, men det var også mere fordi jeg er nysgerrig.  

Hvis du har regelmæssig mens, tror jeg ikke der er noget at bekymre sig for. Min bmi lå på 18 begge gange jeg blev gravid som begge gange lykkedes i 4. Og 3. Forsøg.

Anmeld

14. september 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Hej

Jeg stoppede med p-piller i august 12 og fik min første mens i februar 13. Så allerede der, gik der 6 måneder. I den periode prøvede vi ikke at blive gravide.

Vi startede PB i maj 13, og jeg stod med en positiv test i august 13 Desværre mistede jeg i 9. uge

Blev heldigvis gravid igen ved første ægløsning efter aborten og har idag en dejlig datter på 10 uger ?

Jeg er 166 cm høj og da jeg blev gravid med min datter, efter en lang periode med sygdom, vejede jeg 45 kg. Heldigvis er lidt af vægten blevet på, efter graviditeten.

Anmeld

14. september 2014

LLT.

Anonym skriver:

Jeg er gravid med mit 3.barn, når jeg ikke er gravid vejer jeg 43,4 kg og er en 157cm høj.

så tror bare du skal være tålmodig

Anmeld

14. september 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg er 163cm
og da vi startede med at prøve at lave baby vejende jeg tror 47kg men det ville bare ikke lykkes jeg kom så op på 51kg og der lykkes det os til sidst at blive gravide.
Så tror godt man kan veje for lidt til at kroppen vil kæmpe med en graviditet osse.

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar 

Tror også bare jeg skal have tålmodighed 

Anmeld

14. september 2014

A1990

Hej,

Jeg har prøvet at blive gravid lige over et år nu. Vejer nu lige omkring 50 kg og er 166 høj. Jeg vejede lige over 48 kg da vi sidste måned havde prøvet et år, og gik til lægen. Hun sagde at hun synes jeg skulle tage lidt på, da det kan have noget at sige. Min mens er stort set regelmæssigt (svinger måske med et par dage), så det påvirker umiddelbart ikke min cyklus. Men hun mener alligevel at det kan betyde noget, da østrogen (sikkert også andre gode hormoner ) bliver produceret i fedt. Hæng mig ikke lige op på biologien! Men i hvert fald kan lidt ekstra kilo ikke skade når man er undervægtigt. 

Jeg har også læst at ligesom overvægt kan nedsætte fertiliteten, kan undervægtig også. 

Men fat mod, det er ikke sikkert det betyder noget for dig. Og hvis du selv vil gøre noget, så prøv at se om du kan spise lidt ekstra (især med fedt). 

Jeg har skruet op for fedt i min kost, og har nu taget to kilo på (næsten) Håber det kommer til at virke..

knus

Anmeld

14. september 2014

modesty

Som med overveægt, kan undervægt spille en rolle i forhold til hormonbalancen og stofskiftet og dermed også cyklus. 

Hvis du har normal cyklus, ville jeg ikke bekymre mig sådan lige umiddelbart - men det ved du selvfølgelig først efter lidt tid uden p-pillerne.

Anmeld

14. september 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Da jeg blev gravid var jeg 167 cm og vejede 43 - jeg blev gravid i første forsøg. 

Min søster var 45 kg og 164 høj og det tog 2 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.