Piger, jeg har brug for lidt råd her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, da det omhandler en veninde, og jeg vil ikke "hænge" hende ud offentligt. 

Hende og manden blev skilt for 2 år siden. De har fælles forældremyndighed, men han har bopæl på den store og hun på den lille. De kører 7/7. 

Here goes - han har valgt at melde den store på 8 ud af SFO, da han ikke har brug for det. Men det har mor. Hun skal hjemmefra kl 0645, men det mener far ikke er hans problem. Om onsdagen har den store fri kl 12 fra skole og skal være hos farmor de dage han har hende. Resten af ugen skal hun selv gå hjem, for hun har fri 14.45 og han er hjemme 15.30. Mor har ingen mulighed for at få hende passet om onsdagen, eller steder at aflevere om morgen. 

Må han godt det? Skal de være enige om udmelding af SFO? Eller er det helt hans beslutning?

en anden ting er at far har fundet en ny kæreste. De skal giftes på et tidspunkt. Den store har i dag spurgt far om hun så skal kalde den nye kone for mor. Det må hun selv bestemme. 

hvad mener i om det?

jeg er venner med dem begge, men lige her synes jeg han går over stregen. Har ikke lyst til at blande mig, men kan ikke lade være med at tænke om det ikke vil påvirke ungerne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

flowerpot3

Jeg synes også faren går over grænsen her.  Kan moren evt tilmelde pigen i SFO så pigen kan være der i de uger hun bor hos moderen?

Anmeld

14. september 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er anonym, da det omhandler en veninde, og jeg vil ikke "hænge" hende ud offentligt. 

Hende og manden blev skilt for 2 år siden. De har fælles forældremyndighed, men han har bopæl på den store og hun på den lille. De kører 7/7. 

Here goes - han har valgt at melde den store på 8 ud af SFO, da han ikke har brug for det. Men det har mor. Hun skal hjemmefra kl 0645, men det mener far ikke er hans problem. Om onsdagen har den store fri kl 12 fra skole og skal være hos farmor de dage han har hende. Resten af ugen skal hun selv gå hjem, for hun har fri 14.45 og han er hjemme 15.30. Mor har ingen mulighed for at få hende passet om onsdagen, eller steder at aflevere om morgen. 

Må han godt det? Skal de være enige om udmelding af SFO? Eller er det helt hans beslutning?

en anden ting er at far har fundet en ny kæreste. De skal giftes på et tidspunkt. Den store har i dag spurgt far om hun så skal kalde den nye kone for mor. Det må hun selv bestemme. 

hvad mener i om det?

jeg er venner med dem begge, men lige her synes jeg han går over stregen. Har ikke lyst til at blande mig, men kan ikke lade være med at tænke om det ikke vil påvirke ungerne. 

Jeg mener ikke han kan meld hende ud uden samtygge fra mor, når der er fælles forældremyndighed

Anmeld

14. september 2014

Julemusen

Jeg er også sikker på at faren ikke kan melde pigen ud ad SFO uden enighed og samtykke fra moren når der er fælles forældremyndighed. Min svigerinde skulle nemlig have tilladelse fra hendes x da deres søn skulle skifte børnehave. Det gav han da heldigvis.

Omkring det at pigen gerne vil kalde papmor for mor, så tænker jeg da bare, at det er et tegn på at hun er rigtig glad for hende?

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar 

Anmeld

14. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

hvad mener i om det?

De må jo bare bytte barn, og så må mor betale, hvis hun har behov.
Jeg synes ikke, at det er hensigtsmæssigt at melde ud af SFO, idet barnet bliver sat udenfor mange fællesaktiviteter og dermed går glip af mange sociale muligheder, og det er bestemt ikke fint i kanten, at man ikke snakker sammen inden (og at barnet høres), men derudover synes jeg heller ikke, at modparten skal betale for den andens behov.

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

De må jo bare bytte barn, og så må mor betale, hvis hun har behov.
Jeg synes ikke, at det er hensigtsmæssigt at melde ud af SFO, idet barnet bliver sat udenfor mange fællesaktiviteter og dermed går glip af mange sociale muligheder, og det er bestemt ikke fint i kanten, at man ikke snakker sammen inden (og at barnet høres), men derudover synes jeg heller ikke, at modparten skal betale for den andens behov.

Det har også været mit forslag, men så skal havørn betale for børnehave og det vil han ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.