Opvaskemaskine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Mother-love

Jeg bruger kun neophos produkter da jeg synes at de billige ikke gør ordentligt rent.
De er dyre men godt givet ud.

Men som andre skriver ikke ting af træ og ingen knive i maskinen.
Har erfaret at global knive ihvertfald ikke skal i maskinen da knivene knækker

Jeg har ikke sådan en super fansi maskine så den siger ikke til når den mangler salt eller afspændingsmiddel. Så dette tjekker jeg op på engang imellem og sørger altid for at den er fyldt op af det hele.

Ellers tager jeg skidtsamleren op hver gang jeg har tømt maskinen og renser den.

Og sørger altid for at alt er skyllet af så der ikke sidder madrester.

PS. Spas på en opvaskemaskine er stærkt vanedannende hahahah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Mimic

Omsorgsgiver skriver:

Vi flytter på næste lørdag og i vores nye lejlighed er der en opvaskemaskine  Vi har aldrig haft opvaskemaskine før så vil bare høre hvilke køkkenredskaber man ikke må putte i opvaskemaskinen?? 

Og hvordan gør man sådan en ren?? Hvilke opvasketabs køber I?

Tag evt et stykke stanniol og krøl det let sammen, og smid det i bestik kurven, det forhindrer evt flyverust

Anmeld

12. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mother-love skriver:

Jeg bruger kun neophos produkter da jeg synes at de billige ikke gør ordentligt rent.
De er dyre men godt givet ud.

Men som andre skriver ikke ting af træ og ingen knive i maskinen.
Har erfaret at global knive ihvertfald ikke skal i maskinen da knivene knækker

Jeg har ikke sådan en super fansi maskine så den siger ikke til når den mangler salt eller afspændingsmiddel. Så dette tjekker jeg op på engang imellem og sørger altid for at den er fyldt op af det hele.

Ellers tager jeg skidtsamleren op hver gang jeg har tømt maskinen og renser den.

Og sørger altid for at alt er skyllet af så der ikke sidder madrester.

PS. Spas på en opvaskemaskine er stærkt vanedannende hahahah

Hvordan tjekker du op på om den mangler de ting der?? Ved nemlig ikke om vores vil gøre det.

Anmeld

12. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mimic skriver:

Tag evt et stykke stanniol og krøl det let sammen, og smid det i bestik kurven, det forhindrer evt flyverust

Hvad er flyverust??

Anmeld

12. september 2014

Morgensol

Min mands onkel er uddannet i hvidevarer og han har lært os at ostehøvle med metalstreng, laver flyverust. Det samme gør store køkkenknive og dørslag af metal. Det er ik sikkert at man ser flyverusten på bestik og i maskinen, men inde bagved ruster rør osv af det og det ødelægger maskinen! 

Desuden rådede han os til at bruge billige tabs. Hvis man bruger de dyre hvor der også er afspænding og salt i, så skal man droppe at komme de 2 ting i ved siden af, for man kan ødelægge maskinen ved at overdosere. Desuden behøver man kun en halv tabs.

man behøver ikke skylde af da maskinen skal bruge fedt for at vaske rent, dog skal tomat og andre syreholdige ting skylles da de også skaber flyverust.

bestik skal stå op af. Altså gafler med tænderne oppe osv. Det eneste der står omvendt, er skarpe knive så man ikke skærer sig. Det er for at madrester ikke skal sætte sig i bunden af kurven og sætte bakterier på bestikket. 

Og så har træting ikke godt af at komme i maskinen da det udtørre..

Vi gør det herhjemme at vi sortere bestikket allerede når vi sætter det i maskinen, det gør det bare så meget nemmere når man skal tømme den! 

det tror jeg lige var de ting jeg sys er rigtig vigtige at huske.

Anmeld

12. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Morgensol skriver:

Min mands onkel er uddannet i hvidevarer og han har lært os at ostehøvle med metalstreng, laver flyverust. Det samme gør store køkkenknive og dørslag af metal. Det er ik sikkert at man ser flyverusten på bestik og i maskinen, men inde bagved ruster rør osv af det og det ødelægger maskinen! 

Desuden rådede han os til at bruge billige tabs. Hvis man bruger de dyre hvor der også er afspænding og salt i, så skal man droppe at komme de 2 ting i ved siden af, for man kan ødelægge maskinen ved at overdosere. Desuden behøver man kun en halv tabs.

man behøver ikke skylde af da maskinen skal bruge fedt for at vaske rent, dog skal tomat og andre syreholdige ting skylles da de også skaber flyverust.

bestik skal stå op af. Altså gafler med tænderne oppe osv. Det eneste der står omvendt, er skarpe knive så man ikke skærer sig. Det er for at madrester ikke skal sætte sig i bunden af kurven og sætte bakterier på bestikket. 

Og så har træting ikke godt af at komme i maskinen da det udtørre..

Vi gør det herhjemme at vi sortere bestikket allerede når vi sætter det i maskinen, det gør det bare så meget nemmere når man skal tømme den! 

det tror jeg lige var de ting jeg sys er rigtig vigtige at huske.

Tusind tak for alle dine gode råd 

Anmeld

13. september 2014

Mimic

Omsorgsgiver skriver:

Hvad er flyverust??

Flyverust er små rustpletter;

Flyverust opstår, hvis du vasker ting, som indeholder jern sammen med rustfrit stål. Jern kan ikke tåle opvask i opvaskemaskinen. Undgå derfor at vaske følgende op i opvaskemaskinen – de er nemlig de hyppigste kilder til flyverust: 

• Ostehøvlen
  • Hvidløgspresseren
  • Æggedeleren
  • Og ting, som allerede er angrebet af rust. 

Er bestik eller andre rustfri redskaber udsat for frugtsyrer, eddikesyre, mælkesyre eller salt gennem længere tid, ætser syrerne gennem den rustfri overflade. Rusten kan så sprede sig.

Anmeld

13. september 2014

Frk_Louise

Vi flytter på næste lørdag og i vores nye lejlighed er der en opvaskemaskine  Vi har aldrig haft opvaskemaskine før så vil bare høre hvilke køkkenredskaber man ikke må putte i opvaskemaskinen?? 

Og hvordan gør man sådan en ren?? Hvilke opvasketabs køber I?

Herhjemme putter vi ikke knive i - altså brødknive, grønsagsknive osv..

Og heller ikke ostehøvlen, æggedeleren og metalsien.. På grund af flyverust, som nogle andre vist også har nævnt 

Skærebræt af træ kommer heller ikke i. Har prøvet, at der var et, der knækkede ved det..

Anmeld

13. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mimic skriver:

Flyverust er små rustpletter;

Flyverust opstår, hvis du vasker ting, som indeholder jern sammen med rustfrit stål. Jern kan ikke tåle opvask i opvaskemaskinen. Undgå derfor at vaske følgende op i opvaskemaskinen – de er nemlig de hyppigste kilder til flyverust: 

• Ostehøvlen
  • Hvidløgspresseren
  • Æggedeleren
  • Og ting, som allerede er angrebet af rust. 

Er bestik eller andre rustfri redskaber udsat for frugtsyrer, eddikesyre, mælkesyre eller salt gennem længere tid, ætser syrerne gennem den rustfri overflade. Rusten kan så sprede sig.

Tak for det 

Anmeld

13. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Frk_Louise skriver:

Herhjemme putter vi ikke knive i - altså brødknive, grønsagsknive osv..

Og heller ikke ostehøvlen, æggedeleren og metalsien.. På grund af flyverust, som nogle andre vist også har nævnt 

Skærebræt af træ kommer heller ikke i. Har prøvet, at der var et, der knækkede ved det..

Tak for råd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.