Enlig og flytte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. september 2014

Anonym trådstarter

Hej

Håber i kan hjælpe.
Mig og mit barn skal flytte og kan overtage det nye sted den 14november

Nu der blevet ringet at min lejlighed er blevet leget ud fra den 17november.
Men personen der skal overtage den vil gerne have den noget før, kan jeg lovligt (tænker på enlig støtte, ordinært, ekstra, friplads osv) flytte min adresse ud til min søster og svoger indtil jeg får vores nye bo???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Hej

Håber i kan hjælpe.
Mig og mit barn skal flytte og kan overtage det nye sted den 14november

Nu der blevet ringet at min lejlighed er blevet leget ud fra den 17november.
Men personen der skal overtage den vil gerne have den noget før, kan jeg lovligt (tænker på enlig støtte, ordinært, ekstra, friplads osv) flytte min adresse ud til min søster og svoger indtil jeg får vores nye bo???

Jeg tor at du "mister" alt enlig støtte i den tid, som du har adresse hos din søster. Der bor jo andre voksne på adressen, og I vil derfor bliver betragtet som samlevende. Altså er du ikke enlig længere. Og fripladstilskudet vil også blive beregnet ud fra hele husstanden's indkomst, så det bortfalder jo nok også.

Hvilken dato er din gamle lejlighed opsagt fra? Hvis det er pr 1/12 har du jo ret til at blive der, i det mindste, indtil den 15/11 (ved ikke om din udlejer kører med at lejere skal være ud 14 dage før, pågrund af istandsættelse, men hvis der er tilfældet kan du jo blive boende indtil 15/11).

Anmeld

12. september 2014

Mettefpigen

ved ikk hvad regler der gælder for søskende... Men da jeg boede hos min mor mistede hun boligsikring og det var det... Jeg mistede ikk noget...

Anmeld

12. september 2014

Kay

jeg ville ringe til kommunen og spørge dem til råds så får du det mest sikre svar... 

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

ved ikk hvad regler der gælder for søskende... Men da jeg boede hos min mor mistede hun boligsikring og det var det... Jeg mistede ikk noget...

Hvor kan man finde ud af det henne?

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeg ville ringe til kommunen og spørge dem til råds så får du det mest sikre svar... 

Ja lige præcis
R det kommunen eller udbetaling Danmark ?

Anmeld

12. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Ja lige præcis
R det kommunen eller udbetaling Danmark ?

kommunen tror jeg 

Anmeld

12. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du burde ikke miste tillæggene, da du ikke kan indgå i et ægteskabslignende forhold med din familie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.