nu blodprøve frem for mkb el. fvp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. september 2014

Manna

Vidste i at nu er den på markedet...blodprøven man kan få taget i stedet for moderkagebiopsi eller fostervandsprøve hvis der skal undersøges for downs eller lignende.
Den er hundedyr men helt uden risiko for foster og kan tages allerede efter uge 10 ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Christine

Manna skriver:

Vidste i at nu er den på markedet...blodprøven man kan få taget i stedet for moderkagebiopsi eller fostervandsprøve hvis der skal undersøges for downs eller lignende.
Den er hundedyr men helt uden risiko for foster og kan tages allerede efter uge 10 ??

Er det ikke det samme som niftytest?

Men det lyder da smart. Går ud fra det er noget man køber privat?

Anmeld

12. september 2014

Manna

Christine skriver:

Er det ikke det samme som niftytest?

Men det lyder da smart. Går ud fra det er noget man køber privat?

Efter en Lille googling..jo set ER. Men findes også som prenatal test. Og så vidt jeg ved kun privat tilbud desværre...

Anmeld

12. september 2014

Christine

Manna skriver:

Efter en Lille googling..jo set ER. Men findes også som prenatal test. Og så vidt jeg ved kun privat tilbud desværre...

Ja.. det er virkelig smart at man kan, men nok også meget dyrt. Hvis jeg havde råd og grund til at frygte noget kunne være galt, så tror jeg da helt sikkert jeg ville få taget sådan en 

Moderkagebiopsi og fostervandsprøve lyder meget ubehageligt.. men det kan da være hospitalerne begynder at bruge det, de bruger jo allerede dobbelt/tripletests...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.