Jeg står i den situation at jeg vil gå fra min kæreste, som også er far til mit barn. Men hver gang jeg er kommet ind på emnet om jeg synes han skal flytte, begynder han at true mig. I disse trusler gør han også trav på min lejlighed. Han flyttede ind i min lejelejlighed for 5 år siden, men det er mig der står på lejekontrakten og har betalt indskuddet.
Kan han virkelig overtage lejligheden? Andre der har stået i denne situation og hvad gjorde i?
Jeg har valgt at skrive dette anomymt, så jeg er sikker på, nogle jeg kender mig læser dette.
Er uddannet ved et boligselskab, så der var en klokke, der ringede.. Har fundet denne paragraf i lejeloven..
§ 77 a. Såfremt parter, der i mindst 2 år har haft fælles husstand, ophæver samlivet, kan de aftale, hvem af parterne der skal have ret til at fortsætte lejeforholdet til en lejlighed, der har tjent som fælles bolig. Kan parterne ikke blive enige om en aftale, jf. 1. pkt., kan der, når særlige grunde, herunder navnlig hensynet til parternes mindreårige børn, taler derfor, ved dom træffes bestemmelse om, hvem af parterne der skal have ret til at fortsætte lejeforholdet. § 77, 2. pkt., finder tilsvarende anvendelse.
Og man vil jo kunne se i folkeregisteret hvor længe, han har haft adresse der - i de 5 år. Så juridisk set, har han jo nok desværre "rettigheder" indtil i to enten bliver enige eller der bliver truffet en beslutning ved retten.. 
Anmeld