Barsel?? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Baby15

Chevro skriver:

Snak med vejlederen på skolen, hvad man gør i sådan en situation? :-)

Vil helst ikke snakke med min su vejleder endnu, hun er en nær ven af mine forældre, og de får ikke noget at vide før efter nf 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Chevro

Baby15 skriver:

Vil helst ikke snakke med min su vejleder endnu, hun er en nær ven af mine forældre, og de får ikke noget at vide før efter nf 

Hun har jo tavshedspligt! Og for din egen skyld ville jeg nok også vente lidt så ;-)

Men når dine forældre ved det - vil jeg klart søge hendes råd og vejledning! (;

Anmeld

11. september 2014

Kamilla-m

Baby15 skriver:

Når jeg har termin d 23/5, og skolen slutter 15/7

hvad gør jeg så ?? Kan jeg søge barselsdagspenge? 

For kan ko ikke få barsel på su når skolen slutter en måned efter jeg føder :/

Jo du kan .
Min skole stopper i februar og jeg har termin i januar og får barsel på su

Anmeld

11. september 2014

Christina91

Du kan ikke få barsel hvis du afslutter uddannelsen, fordi du så ikke er under uddannelse. Jeg ville snakke med en vejleder hurtigst muligt, så du ikke ender i et hul, det var jeg meget tæt på. UG har gode vejledere, man kan både chatte og ringe til dem, kig på UG.dk så kan du også være anonym. Der er også regler for hvornår man kan få barselsdagpenge.

Anmeld

11. september 2014

Baby15

Christina91 skriver:

Du kan ikke få barsel hvis du afslutter uddannelsen, fordi du så ikke er under uddannelse. Jeg ville snakke med en vejleder hurtigst muligt, så du ikke ender i et hul, det var jeg meget tæt på. UG har gode vejledere, man kan både chatte og ringe til dem, kig på UG.dk så kan du også være anonym. Der er også regler for hvornår man kan få barselsdagpenge.

Men får man så ikke bare barselsdagspenge?

Anmeld

11. september 2014

Nystart

Baby15 skriver:

Men får man så ikke bare barselsdagspenge?

du vil kunne få kontanthjælp, hvis du er berettet, er du  os berettet til barselsdagpenge...

Men det skal du snakke med kommunen om for der er et utal af regler og kommer an på VIRKELIG mange ting som alder mm...

Anmeld

11. september 2014

Baby15

Nystart skriver:

du vil kunne få kontanthjælp, hvis du er berettet, er du  os berettet til barselsdagpenge...

Men det skal du snakke med kommunen om for der er et utal af regler og kommer an på VIRKELIG mange ting som alder mm...

Men jeg søger jo bare barsel der? 

Jeg eg vil være 24 til den tid,  min mand starter ikke i sit viderforløb før i sep. Så vi har ingen indtægt de to måneder, 

håber jeg kan få barsel . De sender vel ikke en i aktivering når man står med en baby på under en måned  

Anmeld

11. september 2014

Nystart

Baby15 skriver:

Men jeg søger jo bare barsel der? 

Jeg eg vil være 24 til den tid,  min mand starter ikke i sit viderforløb før i sep. Så vi har ingen indtægt de to måneder, 

håber jeg kan få barsel . De sender vel ikke en i aktivering når man står med en baby på under en måned  

ikke hvis du kan komme på barselsdagpenge, er du på alm kontanthjælp må de gerne sende dig ud.. men kan du ikke få barselsdagpenge kan du heller ikke få KH.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte kommunen og høre dem ad.. så du ved hvor du står... for det er virkelig en jungle... 

Da jeg fik min datter, som er mange år siden kunne jeg få KH efter endt uddannelse. men der er jo sket meget siden 

Anmeld

11. september 2014

Baby15

Nystart skriver:

ikke hvis du kan komme på barselsdagpenge, er du på alm kontanthjælp må de gerne sende dig ud.. men kan du ikke få barselsdagpenge kan du heller ikke få KH.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte kommunen og høre dem ad.. så du ved hvor du står... for det er virkelig en jungle... 

Da jeg fik min datter, som er mange år siden kunne jeg få KH efter endt uddannelse. men der er jo sket meget siden 

Håber de kan hjælpe, er så nervøs for at jeg slet ingen barsel kan få  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.