Celleforandringer - del gerne erfaring!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. september 2014

Fine_007

Hej de damer

I går modtog jeg en kedelig besked fra lægen: jeg har celleforandringer, som kræver nærmere undersøgelse... øv!

Panikkede lige i mit stille sind et øjeblik, men er faldet ned igen. Jeg er jo udmærket godt klar over, at celleforandringer ikke er lig med kræft!

Jeg har fået tid til en gynækologisk undersøgelse allerede på mandag, hvilket jo bare er dejligt.. humøret faldt dog lidt da jeg læste, hvad den undersøgelse består i... det lyder altså ubehageligt, for at sige det mildt!!

Skrabning af væv, bedøvelse af livmoderhalsen og mikroskopundersøgelse.. pyha, blir helt svimmel ved tanken, og kunne SÅ godt bruge at høre fra nogle, som har været den undersøgelse igennem! Så..

Er den undersøgelse virkelig så slem? Gør det bare hammer ondt? Bør jeg tage én med til at holde mig i hånden?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

LouiseEm

Hej de damer

I går modtog jeg en kedelig besked fra lægen: jeg har celleforandringer, som kræver nærmere undersøgelse... øv!

Panikkede lige i mit stille sind et øjeblik, men er faldet ned igen. Jeg er jo udmærket godt klar over, at celleforandringer ikke er lig med kræft!

Jeg har fået tid til en gynækologisk undersøgelse allerede på mandag, hvilket jo bare er dejligt.. humøret faldt dog lidt da jeg læste, hvad den undersøgelse består i... det lyder altså ubehageligt, for at sige det mildt!!

Skrabning af væv, bedøvelse af livmoderhalsen og mikroskopundersøgelse.. pyha, blir helt svimmel ved tanken, og kunne SÅ godt bruge at høre fra nogle, som har været den undersøgelse igennem! Så..

Er den undersøgelse virkelig så slem? Gør det bare hammer ondt? Bør jeg tage én med til at holde mig i hånden?

Tak

Celleforandringer KAN være et forstadie til kræft, men et forstadie er samtidig IKKE kræft, som du også selv skriver . De fleste af dem der er "heldige" og får opdaget celleforandringerne, kan behandles så det ikke udvikler sig til kræft. Så det er altså ikke en diagnose du står med, du har blot fået at vide at du har nogle celleforandringer og at du derfor skal behandles, så det ikke udvikler sig. Du er ikke syg og der er gode chancer for at du heller ikke bliver det  Det er rigtig godt at de har opdaget det nu!  

Jeg var med min veninde dengang hun skulle til undersøgelse, og selvom hun selvfølgelig ikke syntes det var sjovt var det heller ikke direkte ubehageligt.. Det er desværre noget der bare skal overståes. Held og lykke!

Anmeld

11. september 2014

Fine_007

LouiseEm skriver:

Celleforandringer KAN være et forstadie til kræft, men et forstadie er samtidig IKKE kræft, som du også selv skriver . De fleste af dem der er "heldige" og får opdaget celleforandringerne, kan behandles så det ikke udvikler sig til kræft. Så det er altså ikke en diagnose du står med, du har blot fået at vide at du har nogle celleforandringer og at du derfor skal behandles, så det ikke udvikler sig. Du er ikke syg og der er gode chancer for at du heller ikke bliver det  Det er rigtig godt at de har opdaget det nu!  

Tak, for dit svar

Jeg er 100 % godt klar over, at jeg ikke er syg, og jeg er heller ikke bange for, at få kræft som følge af celleforandringerne.

Jeg søger bare erfaringer fra nogle, som har været igennem den gynækologiske undersøgelse, som følger med celleforandringer.

Anmeld

11. september 2014

Noahmor

Fine_007 skriver:

Hej de damer

Tak

Jeg fik også konstateret celleforandringer sidste gang. 

Jeg synes overhovedet ikke undersøgelsen var slem. Kunne slet ikke mærke da gynækologen lagde bedøvelsen. Der stod dog en sygeplejerske ved siden af, der var klar til at holde i hånd. 

Det var lidt ubehageligt når han tog skrab, men det gjorde slet ikke ondt. 

Og heldigvis var der ingenting i prøverne. 

Pøj pøj med det. 

Anmeld

11. september 2014

Fine_007

LouiseEm skriver:

Jeg var med min veninde dengang hun skulle til undersøgelse, og selvom hun selvfølgelig ikke syntes det var sjovt var det heller ikke direkte ubehageligt.. Det er desværre noget der bare skal overståes. Held og lykke!

Hov, og er forresten glad for at høre, at du ved med veninden, da hun stod med undersøgelsen.. jeg ender nok også med at tage én med under armen

Anmeld

11. september 2014

Fine_007

Noahmor skriver:

Jeg fik også konstateret celleforandringer sidste gang. 

Jeg synes overhovedet ikke undersøgelsen var slem. Kunne slet ikke mærke da gynækologen lagde bedøvelsen. Der stod dog en sygeplejerske ved siden af, der var klar til at holde i hånd. 

Det var lidt ubehageligt når han tog skrab, men det gjorde slet ikke ondt. 

Og heldigvis var der ingenting i prøverne. 

Pøj pøj med det. 

Mange tak, for svar!

Det lyder jo slet ikke så forfærdeligt jeg skal nok bare betragte det som en hel normal gynækologisk undersøgelse.. for så slemme er de jo heller ikke!

Anmeld

11. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde celleforandringer i 2009 - 1/2 år efter min datter blev født.

Jeg fik lavet et keglesnit. Jeg blev bedøvet som nev lidt og mærkede så ellers ikke noget. Det tog ikke lang tid. Det var slet ikke slemt, at få lavet.

Jeg gik til kontrol hver 3 mdr. det første år og efterfølgende 1 gang om året. Jeg har lige fået taget prøve og der var ingenting.

Anmeld

11. september 2014

Fine_007

MoarHvidovre skriver:

Jeg havde celleforandringer i 2009 - 1/2 år efter min datter blev født.

Jeg fik lavet et keglesnit. Jeg blev bedøvet som nev lidt og mærkede så ellers ikke noget. Det tog ikke lang tid. Det var slet ikke slemt, at få lavet.

Jeg gik til kontrol hver 3 mdr. det første år og efterfølgende 1 gang om året. Jeg har lige fået taget prøve og der var ingenting.

Mange tak, for svar!

Det beroliger virkelig og dejligt, at du er gået fri siden.

Anmeld

11. september 2014

Signe-bine

Jeg er blevet undersøgt for celleforandringer i flere år. Nu ser det ud til at det er gået i sig selv, da der de sidste par år ikk har været noget. Jeg blev også sendt til en gynækolog der lavede alle de det undersøgelser du også skal have lavet. Jeg kan huske at jeg synes bedøvelsen var lidt ubehagelig, men ellers gør det ikke ondt eller er videre ubehageligt. Det mest underlige er som ved alle GU'er at ligge med stængerne ud til siden og blotlagt skræv ;-P 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.