Tykkelse på slimhinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.584 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. september 2014

CH2012

Hejsa...

Det er sådan at jeg var hos lægen i tirsdags pga. smerter i underlivet og fik taget nogle blodprøver. Bliver så ringet oo igår af min læge (skulle egentlig have været forbi igen d. 26.), og han ville gerne have mig op for at snakke med ham, da nogle prøverne var skæve. Jeg må være ærlig og sige, at jeg faktisk blev rigtig nervøs. Var bange for det var noget i forhold til kræft. Det var det dog ikk. Men mine infektionstal var for høje. 4 x højere end hvad de burde være. Og så havde jeg nogle forhøjet hormontal. Pga. de forhøjet infektionstal ville han akutindlægge mig på sygehuset. Så det blev jeg. Og så gik en masse ventetid og undersøgelser ellers igang.

En af undersøgelserne var en gynækologisk undersøgelse og scanning. Han kunne se, at jeg skulle til at have menstruation fordi mine slimhinder var oppe på 13-14mm og de skal være på 16-18mm, førend man får menstruation. Men glemte at spørge ham om det også sker hvis man er "ved at blive" gravid? Er der nogen der ved det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvor tyk slimhinden er efter ÆL og frem til mens,er lige så forskelligt,som vi er kvinder.

Men for at et befrugtet æg kan sætte sig fast,skal slimhinden være min. 6mm.

Min slimhinde er altid 10mm ved ÆL,og 12mm når jeg får mens igen.

Er man blevet gravid vil slimhinden stadig være tyk som normalt,den ser ikke anderledes ud,eller er tykkere end normalt,derfor kan man ikke se ved en scanning før tidligst i uge 5,om man er gravid,da slimhinden ser ens ud,om der er et befrugtet æg eller ej. 

Anmeld

11. september 2014

CH2012

Mor_til_3_unger skriver:

Hvor tyk slimhinden er efter ÆL og frem til mens,er lige så forskelligt,som vi er kvinder.

Men for at et befrugtet æg kan sætte sig fast,skal slimhinden være min. 6mm.

Min slimhinde er altid 10mm ved ÆL,og 12mm når jeg får mens igen.

Er man blevet gravid vil slimhinden stadig være tyk som normalt,den ser ikke anderledes ud,eller er tykkere end normalt,derfor kan man ikke se ved en scanning før tidligst i uge 5,om man er gravid,da slimhinden ser ens ud,om der er et befrugtet æg eller ej. 

Så at min slimhinde er 13-14mm indikerer kun at jeg får menstruation - det kan ikk indikerer, at jeg kunne være gravid? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.