Min familie dræner mig for energi!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.845 visninger
9 svar
16 synes godt om
10. september 2014

Anonym trådstarter

Min mor ignorere mig altid, gider aldrig hører på hvad jeg har at sige eller noget som helst, hun snakker kun om sig selv, når hun altså ikke lige mangler penge eller et sted at komme gratis til jule og fødselsdagsfest- hvor hun aldrig har gaver med eller bidrager til maden. Tilgengæld får min søster på 20 i hovede og røv. Hun har lige fået 2000 kr til shopping fordi hun kedede sig :-S Og i samme omgang skal jeg hører på at de begge kommer til min 25års fest, men at de ikke har råd til gave. Og nu skal de på hotel i 5 dage, jeg skal passe dyr, igen gratis og selv købe foder. Og jeg er så træt af det for jeg har selv tre børn, hund og ting jeg skal, min mand er så træt af at jeg ikke siger fra. Men de er det eneste familie jeg har tilbage :-( Vi aftalte ikke at invitere dem til jul i år netop fordi vi føler de udnytter os. Men min mor sagde forleden at de kom jo selvfølgelig her til jul. Så igen i år skal jeg fodre dem af uden så meget som et tak for de kommer åbenbart selv om de ikke engang er inviteret. Jeg er ikke nærig og jeg vil gerne hjælpe, men jeg føler mig bare så drænet og udnyttet :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

Mettefpigen

Du bli'r nødt til at sige fra!! Også selvom det er det eneste familie du har... ellers vil det altid være sådan..

Anmeld

10. september 2014

klmf

Du bliver nødt til at sige fra! Start med julen og sig fx at I da MEGET gerne vil komme hjem til hende til julefrokost Juledag men at juleaften holder I selv. Livet er for kort til at blive kørt rundt i manegen på den måde. Og hvis din mor gerne vil have passet hund, betaler hun self selv for foder, ellers må hun da finde en hundepension

Anmeld

10. september 2014

lille-fisen

Bare fordi du trækker en streg i sandet og siger at nu er det nok. Så behøver det jo ikke at betyde at jeres forhold ikke kan holde til det - det er trods alt din mor og søster. Det kan da godt være i bliver uvenner lidt tid, men altså... Din mor har tydeligvis brug for at få fortalt en ting eller to. Din mand har jo ret, du er nødt til at sige fra - det ender verden altså heller ikke af. 

Anmeld

10. september 2014

MHB

Hvordan din familie vælger at forvalter deres penge synes jeg selv de må om!

Men når det er sagt så synes jeg bestemt godt man må sige fra når det handler om at du så skal til at bruge af dine penge! Eksempelvis synes jeg det er uacceptabelt at skulle betale dyrenes mad når man passer dem! Jeg ville heller aldrig bede eventuelle hunde/katte passere herhjemme om at købe mad af egen lomme til mine dyr! Så jeg synes godt du kan gøre det klart at du med glæde vil passe dyrene men at du naturligvis forventer at der er mad til alle dyr i hele perioden de er væk! 

Jeg ville ikke blande mig i om de vælger at bruge deres penge på rejser, shopping eller eventuelle gaver til mig/andre! 

Anmeld

10. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min mor ignorere mig altid, gider aldrig hører på hvad jeg har at sige eller noget som helst, hun snakker kun om sig selv, når hun altså ikke lige mangler penge eller et sted at komme gratis til jule og fødselsdagsfest- hvor hun aldrig har gaver med eller bidrager til maden. Tilgengæld får min søster på 20 i hovede og røv. Hun har lige fået 2000 kr til shopping fordi hun kedede sig :-S Og i samme omgang skal jeg hører på at de begge kommer til min 25års fest, men at de ikke har råd til gave. Og nu skal de på hotel i 5 dage, jeg skal passe dyr, igen gratis og selv købe foder. Og jeg er så træt af det for jeg har selv tre børn, hund og ting jeg skal, min mand er så træt af at jeg ikke siger fra. Men de er det eneste familie jeg har tilbage :-( Vi aftalte ikke at invitere dem til jul i år netop fordi vi føler de udnytter os. Men min mor sagde forleden at de kom jo selvfølgelig her til jul. Så igen i år skal jeg fodre dem af uden så meget som et tak for de kommer åbenbart selv om de ikke engang er inviteret. Jeg er ikke nærig og jeg vil gerne hjælpe, men jeg føler mig bare så drænet og udnyttet :-(

Ja, det er fucking nederen beslutning at stå i, men hun træder så voldsomt på dig, fordi hun ved at du ikke kan sige fra. Og det skal du.. Måske bliver hun sur, så må hun blive sur. 

Ang. Juleaften, sig NEJ, det skal kun være os ellers må hun stå for maden og så kommer i ned til hende. 

Og sig, ingen gave, så bliv væk. 

Hun er nød til at få det fortalt ellers sker der ikke noget, og det vil køre dig ned. 

Anmeld

10. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Kan kun sige det samme som de andre:

SIG FRA.......Sæt grænser, sig I vil holde jul selv!

Du bliver udnyttet på det groveste....  

Det er svært at sige fra, men hellere sige fra end at blive drænet for energi og være frustreret

Anmeld

10. september 2014

Bshizzle

Sig fra NU!!! 

Jeg ville faktisk direkte sige det til min Mor hvis hun opførte sig sådan! 

Ja det er møg hårdt! Men på en eller anden måde skal det altså frem på bordet. 

Og ang Julen... Så ville jeg være så fræk at lave en invitation og skrive at det koster et beløb pr person som dækker mad, drikkelse og julegodter! BUM 

Hvis det ikke passer fruen, så ski vær med det... Du har din mand og børn at tænke på! 

Men for Guds skyld... Sig fra NU! 

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes som de andre at du skal tage at sige fra. Så må der være sure miner lidt, men hellere det end at blive udnyttet! 

Julen ville jeg gribe an på den her måde "vi vil super gerne holde jul for os allesammen, men det har simpelthen været så dyrt for os de sidste år, så hvis vi skal lægge hus til alle, så må vi splejse om maden denne gang".. Så kan hun selv vælge hvad hun vil, og du skal ikke forbarme dig over at "hun ikke har råd", det har du så heller ikke, slut færdig. 

Anmeld

11. september 2014

Silas&Mille

Flere har allerede skrevet det. Men SIG FRA!!!

Jeg ved godt du skriver at de er din eneste familie, men helt ærligt er de det værd. 

Det ender bare galt for dig og din familie. Ment på den måde at det køre dig ned.

Tænk på dig selv og din lille familie.

Kan din mor og søster ikke acceptere din udmelding, så er det simpelthen ikke værd at spilde tid på.

Sig det som det er: at du ikke kan forstå at de ikke har råd til bare en lille gave til din fødselsdag, når de har råd til 5 dage på hotel. Og nævn nogle af de andre eksempler.

til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.