Hjælp jeg er blevet gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
8 svar
17 synes godt om
9. september 2014

Chanel2014

Hej alle kære brugere af baby.dk.. 

Jeg er så frustreret! 

Ja jeg er "desværre" blevet gravid, og mit hovede kører rundt! Jeg har utrolig meget mandeligt hormon i kroppen så troede enlig ikke at jeg kunne blive det på normal vis, for resten af kvinderne min familie har også haft svært ved det. Problemet er jo at jeg utrolig gerne vil have børn, MEN på nuværende tidspunkt er det overhovedet ikke det rette. Jeg har en psykisk lidelse som gør at jeg ikke altid er frisk i hovedet, og jeg har hverken et arbejde eller en uddannelse, men er igang med udredning igennem psykiatrien. Vil jo helst ikke sætte et barn til verden hvis jeg ikke selv kan tage varer på barnet. 

Jeg tænker en masse tanker og ved ikke om jeg skal græde eller grine. For på den ene side så er jeg glad for at jeg er en "rigtig" kvinde, men igen så er det ikke et passende tidspunkt. 

Igen så kan jeg risikerer at jeg ikke kan blive gravid efter en abort. 

Men jeg vil jo heller ikke være egoistisk og kun tænke på mig selv? Altså i den forstand at føde et barn og ikke kunne tage varer på det., 

Når ja, jeg er enlig kun 22år og har snart været sammen med min kæreste i et år, men der er det for tidligt at få børn sammen, da det for mig er en kæmpe forandring som kommer i end liv.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

modesty

Chanel2014 skriver:

Jeg er så frustreret! 

Ja jeg er "desværre" blevet gravid, og mit hovede kører rundt! Jeg har utrolig meget mandeligt hormon i kroppen så troede enlig ikke at jeg kunne blive det på normal vis, for resten af kvinderne min familie har også haft svært ved det. Problemet er jo at jeg utrolig gerne vil have børn, MEN på nuværende tidspunkt er det overhovedet ikke det rette. Jeg har en psykisk lidelse som gør at jeg ikke altid er frisk i hovedet, og jeg har hverken et arbejde eller en uddannelse, men er igang med udredning igennem psykiatrien. Vil jo helst ikke sætte et barn til verden hvis jeg ikke selv kan tage varer på barnet. 

Jeg tænker en masse tanker og ved ikke om jeg skal græde eller grine. For på den ene side så er jeg glad for at jeg er en "rigtig" kvinde, men igen så er det ikke et passende tidspunkt. 

Men jeg vil jo heller ikke være egoistisk og kun tænke på mig selv? Altså i den forstand at føde et barn og ikke kunne tage varer på det., 

Når ja, jeg er enlig kun 22år og har snart været sammen med min kæreste i et år, men der er det for tidligt at få børn sammen, da det for mig er en kæmpe forandring som kommer i end liv.. 

Det er et voldsomt råd at komme med, men jeg synes helt klart at du skal få en abort. Psykiske problemer, ung alder, usikker fremtid o.s.v. Det er ikke et liv at byde et barn, og du lyder også som om du selv er klar over det.

I sidste ende er det selvfølgelig kun dig der kan tage beslutningen. Men hvis du er blevet gravid nu, er der jo stor sandsynlighed for at du kan blive det igen. Så hvis det var mig, ville jeg vente med at stifte familie til du er helt sikker på at det er det rigtige at gøre, og at du er i stand til at løfte opgaven.

Anmeld

9. september 2014

Chanel2014

Ja, det er et hårdt råd at komme med, men har brug for det, så jeg er sikker på at jeg kan gøre det mest rigtige . For både "barnet" og mig selv. Jeg er heldigvis ikke så gammel endnu, men mit hovede flyver rundt, så kunne være rart at få lidt ro på :-). 

Men mange tak for dit råd, det hjælper en del :-). 

Anmeld

9. september 2014

Nystart

Jeg vil også være helt hudløs ærlig.. for det er jo nok det du søger og har mest brug for pt...

Jeg ville hvis jeg var dig, og som nu en person udefra mene at en abort er det bedste for både dig men også barnet...

Som du selv skriver er du ikke så gammel endnu, og har tiden for dig...

Jeg synes det bedste ville være at vente, få styr på din udredning og få hjulpet dig selv godt på vej så du står stærkt og er parat når tiden en dag er rigtig til at gennemfør en graviditet og få et barn...

Og du må skam ikke synes du er mindre kvinde hvis du ikke kunne få børn.. en kvinde er meget mere end at kunne blive gravid.... men det ved du garanteret også godt....

Du lyder som en fornuftig ung kvinde der ønsker det bedste, trods du måske skal træffe et valg der er svært... og det kan du bestemt godt være stolt af...

stort kram herfra, og jeg har skrevet i den bedste og varmeste mening 

Anmeld

9. september 2014

Diana2013

Chanel2014 skriver:

Jeg er så frustreret! 

Jeg er måske lidt modsat. Jeg ved ikke hvor alvorlig din sindslidelse er, og hvor godt du kender den og dig selv. Men jeg har selv været lang nede i en depression da jeg var yngre. Men jeg er 100 procent sikker på jeg også havde klaret det dengang. Jeg fik den gang en abort fordi jeg blev presset og var enormt usikker på mig selv. Men aldrig har jeg fortrudt noget så meget! Der gik 5 år igen før jeg blev gravid.. Det var ulideligt fordi jeg hele tiden tænkte jeg havde forpasset min chance. Det med uddannelse er for nogen nemmere at klare med børn, da man har et ansvar, for mig : en mening med livet. Desuden har man "korte" som man kan nyde med barnet i stedet for at arbejde 37 timer. Har du et godt netværk der kan hjælpe, til de hårde tider for det er da mega hårdt at få børn. Vores dreng skreg 24/7 i 4,5 månede og Gud hvor har jeg bare indset hvor stærk jeg er. Tænk lige at have været helt nede at ramme bunden og så klare sådan et ansvar. Ja jeg er mega stolt af mig selv hihi øknomien skal self være i orden. Men man kan finde så meget fedt brugt ! Håber du lytter til dit hjerte rigtig held og lykke med det

Anmeld

9. september 2014

Christine

Chanel2014 skriver:

Ja, det er et hårdt råd at komme med, men har brug for det, så jeg er sikker på at jeg kan gøre det mest rigtige . For både "barnet" og mig selv. Jeg er heldigvis ikke så gammel endnu, men mit hovede flyver rundt, så kunne være rart at få lidt ro på :-). 

Men mange tak for dit råd, det hjælper en del :-). 

Jeg tror du skal se det som om du åbenbart ikke rigtigt har problemer med at blive gravid naturligt. Selve aborten kan teoretisk set gøre det sværere at blive i gravid (HVIS det ikke går som det skal) i fremtiden, er det dét du mener? For i så fald vil jeg sige at jeg aldrig har hørt om eller mødt et levende eksempel på at abort var årsag til senere ufrivillig barnløshed 

Med din nuværende situation tror jeg ikke det ville være det optimale for hverken dig eller et barn hvis du også skal til at være mor. Som du siger, så har du jo en del andre ting at se til..

Anmeld

16. september 2014

Chanel2014

Hej alle sammen :-) 

tusind tak for jeres svar

jeg skal på sygehuset imorgen sammen med min kæreste til en foreundersøgelse omkring aborten. 

Jeg har desværre været rigtig syg den sidste uge, så har slet ikke haft overskud til noget super lækkert at blive opvartet i hoved og r... Selvom det ikke er rart at have det så skidt

Anmeld

17. september 2014

LouiseEm

Det lyder jo til at du allerede har besluttet dig for at få en abort - og i din situation synes jeg det lyder fornuftigt. Du har så meget andet at se til lige nu! Held og lykke med det hele  

Anmeld

21. september 2014

Chanel2014

LouiseEm skriver:

Det lyder jo til at du allerede har besluttet dig for at få en abort - og i din situation synes jeg det lyder fornuftigt. Du har så meget andet at se til lige nu! Held og lykke med det hele  

Vil jo heller ikke være uansvarlig så håber at jeg gør det rigtige . Vi har en tid på onsdag og er jo allerede 8 uger henne nu, så har jo vænnet mig lidt til det nu, men igen tror jeg at vi gør det rigtige  

både min mor og kæreste tager med derop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.