Føler mig som verdens værste elev :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
13 svar
27 synes godt om
8. september 2014

grinny

Nu har jeg været elev på en super dejlig arbejdsplads i 3 1/2 måned.

Fra start af var de indforstået med at jeg manglede 2 x undersøgelse i Næstved og at vi skulle starte i fertilitetsbehandling. 

De 2 gange jeg har været i Næstved er jeg mødt om morgenen og den ene gang kunne jeg nå tilbage bagefter, kunne jeg dog ikke anden gang.

Efter to måneder er jeg så uheldig at min visdomstand gror skævt og skal fjernes operativt. Alle mine tandlæge besøg ligger uden for arbejdstiden, men den dag den skulle fjernes kunne jeg ikke nå på arbejde (tager en time) så jeg tog en fridag + dagen efter pga. et svært indgreb så er helt hævet og på morfin pga. meget slemme smerter. Efter et par dage går der tør knoglebetændelse i det hele hvilket ender med 2 syge dage.

Nu sidder jeg med snot, feber, hals betændelse, influenza - hele lortet. Jeg har været afsted idag og tog direkte hjem under dynen med the og halls, men har kun fået det værre Jeg tager afsted imorgen, men jeg har det så skidt med at jeg er syg igen, men hellere møde op og så tage tidligere hjem!

Har lige været til 3 måneders samtale og de roser mig til skyerne. Siger at jeg er hurtig til at lære og det er dejligt de ikke behøver sidde og holde mig i hånden, men at jeg bare griber ud efter opgaverne og klarer dem. Det gør så bare at jeg har endnu mere dårlig samvittighed

Nå måtte bare lige ud med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
grinny skriver:

Fra start af var de indforstået med at jeg manglede 2 x undersøgelse i Næstved og at vi skulle starte i fertilitetsbehandling. 

De 2 gange jeg har været i Næstved er jeg mødt om morgenen og den ene gang kunne jeg nå tilbage bagefter, kunne jeg dog ikke anden gang.

Efter to måneder er jeg så uheldig at min visdomstand gror skævt og skal fjernes operativt. Alle mine tandlæge besøg ligger uden for arbejdstiden, men den dag den skulle fjernes kunne jeg ikke nå på arbejde (tager en time) så jeg tog en fridag + dagen efter pga. et svært indgreb så er helt hævet og på morfin pga. meget slemme smerter. Efter et par dage går der tør knoglebetændelse i det hele hvilket ender med 2 syge dage.

Nu sidder jeg med snot, feber, hals betændelse, influenza - hele lortet. Jeg har været afsted idag og tog direkte hjem under dynen med the og halls, men har kun fået det værre Jeg tager afsted imorgen, men jeg har det så skidt med at jeg er syg igen, men hellere møde op og så tage tidligere hjem!

Har lige været til 3 måneders samtale og de roser mig til skyerne. Siger at jeg er hurtig til at lære og det er dejligt de ikke behøver sidde og holde mig i hånden, men at jeg bare griber ud efter opgaverne og klarer dem. Det gør så bare at jeg har endnu mere dårlig samvittighed

Ja sikke da en omgang :/ 

Men på den anden side er sygdom jo ikke noget man selv kan gøre for. Da jeg var elev var jeg syg ca. Tre uger inden for de første tre måneder. Der havde jeg virkelig også dårlig samvittighed.  Forklarede det på arbejdspladsen.  De sagde at sådan er det ofte når man starter et nyt sted. Kroppen skal lige vænne sig til bakterierne.  

Så bare rolig. Sådan tror jeg der er flere der har det. 

Husk det nogen gange bedre at blive under dynen frem for at komme af sted hver dag. Hvis det er influenza så skal man hellere være under dynen og svede det ud  

God bedring. 

Anmeld

8. september 2014

grinny

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Ja sikke da en omgang :/ 

Men på den anden side er sygdom jo ikke noget man selv kan gøre for. Da jeg var elev var jeg syg ca. Tre uger inden for de første tre måneder. Der havde jeg virkelig også dårlig samvittighed.  Forklarede det på arbejdspladsen.  De sagde at sådan er det ofte når man starter et nyt sted. Kroppen skal lige vænne sig til bakterierne.  

Så bare rolig. Sådan tror jeg der er flere der har det. 

Husk det nogen gange bedre at blive under dynen frem for at komme af sted hver dag. Hvis det er influenza så skal man hellere være under dynen og svede det ud  

God bedring. 

Vi er også 3 i øjeblikket der går og snotter og hoster, mit er desværre så bare blevet værre  

Tager afsted imorgen og ser hvad der sker, går det helt galt må jeg jo bare tage hjem under dynen 

Anmeld

8. september 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
grinny skriver:

Vi er også 3 i øjeblikket der går og snotter og hoster, mit er desværre så bare blevet værre  

Tager afsted imorgen og ser hvad der sker, går det helt galt må jeg jo bare tage hjem under dynen 

Der er også mange der er syge for tiden :/

Det lyder fornuftigt. Det  jo aldrig værre end man kan tage hjem igen

Anmeld

9. september 2014

EAF

grinny skriver:

Jeg er så af den mening at det er bedre du bliver hjemme og bliver rask! Du bliver rost til skyerne, så du kan være tryg ved at de ved du kommer efter det så snart du er klar til det.

Kan faktisk blive helt muggen over dem der er syge tager på arbejde selvom de hverken er oplagte og de kan smitte. Ens helbred må og skal komme i første række! 

Anmeld

9. september 2014

Newsence

nu må jeg være lidt hård.. Jeg syntes faktisk ikke du kan være bekendt at tage på arbejde når du er syg... Du smitter jo de andre og så bliver de også syge..

jeg kender godt følelsen - har selv været der, men jeg har også været på den anden side hvor en kollega konstant kom på arbejde når hun var syg og så skete det super at MAX en uge efter var der 3 andre der var syge.. Det betød at dem der ikke var syge skulle løbe hurtigere og man vidste bare at om få dage så er det min tur..

så jeg syntes du skal se det fra den anden vinkel. Du gør dine kollegaer en tjeneste ved at blive hjemme. Det er surt at blive smittet og det er surt at tro du er der i dag og så går du hjem få timer efter... Så du gør ingen en tjeneste tværtimod... Bliv hjemme om ikke så for dine kollegaers skyld og plej dig selv og mød så på arbejde når du er rask og så kan du altid løbe lidt stærkere der hvis du har dårlig samvittighed, men at dukke op syg og smitte er bare ikke ok...

Anmeld

9. september 2014

esiuol22

Jeg kender også godt det at man føler sig forpligtet til at møde syg op. men syntes ærligtalt det er et skråplan. ikke noget mere irriterende at komme af sted og skulle sidde side om side med en der er syg, så man bliver smittet.

Går i skole og det er desværre den holdning at det er bedst at møde syg op  for at vise hvor pligtopfyldende man er, bare ikke sjovt at blive smittet, især ikke når man har børn man så kan give det videre til hjemme, uden at have tid mulighed til at ligge syg under en dyne

Anmeld

9. september 2014

Frk.S

Jeg må erklære mig enig med dem der siger du skal blive hjemme hvis du er syg. 

Hvis du virkelig er syg med influenza, så gavner det ingen at du tager afsted. Du kan smitte de andre samt selv være længere om at komme dig.

Det er da surt at det også lige skulle komme oveni, men det kan ske. Bliv hjemme under dynen til du er rask og giv den så ekstra gas når du er tilbage og på toppen igen.

De har jo set dig i går, da du måtte tage hjem, så de VED at du rent faktisk er skidt, og at det ikke er pjæk... hvis det er det du er bekymret for.

God bedring. 

Anmeld

9. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hold fast i den ros du har fået til samtalen!! Ingen har påtalt dine sygedage, så vær ikke nervøs! Det kan ramme alle, og ja nogen gange et det sgu dårlig timing lige oveni hinanden, men thats life. bliv under dynen i morgen med din the og plej din krop! Det er det eneste der hjælper. 

God bedring 

Anmeld

9. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Natteravnen skriver:

Jeg er så af den mening at det er bedre du bliver hjemme og bliver rask! Du bliver rost til skyerne, så du kan være tryg ved at de ved du kommer efter det så snart du er klar til det.

Kan faktisk blive helt muggen over dem der er syge tager på arbejde selvom de hverken er oplagte og de kan smitte. Ens helbred må og skal komme i første række! 

Jeg kunne ikke være mere enig.

Bliver direkte pisse sur når en kollega møder syg op på arbejdet. Hvorfor skal vi andre smittes. Gå dog hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.