Uregelmæssig cyklus - kan der gøres noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. september 2014

CH2012

Hejsa

Nogen der ved om man kan gøre noget ved ens uregelmæssig cyklus? Kan lægen gøre noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Kærlighediminmave

Jeg er begyndt på gele royal fra matas ellers er der noget der hedder vitex som mange også har god erfaring med

Anmeld

8. september 2014

Hullabullabulla

CH2012 skriver:

Hejsa

Nogen der ved om man kan gøre noget ved ens uregelmæssig cyklus? Kan lægen gøre noget?

Hvis du er overvægtig kan det anbefales at tabe sig

Før jeg blev gravid 1. gang var min cyklus 35 dage. Efter fødsel var den uregelmæssig, mellem 20 og 50 dage. Så tabte jeg mig 20 yderligere kg end graviditetskiloene, og så blev den pludselig stabil på 30-31 dage

Anmeld

8. september 2014

CH2012

KBN88 skriver:

Hvis du er overvægtig kan det anbefales at tabe sig

Før jeg blev gravid 1. gang var min cyklus 35 dage. Efter fødsel var den uregelmæssig, mellem 20 og 50 dage. Så tabte jeg mig 20 yderligere kg end graviditetskiloene, og så blev den pludselig stabil på 30-31 dage

Okay... Ved godt det med vægten... 

Men altså min cyklus ligger ca. på 30-32 dage. Men så nu her fx er jeg oppe på 38 dage (indtil videre - har ikke fået menstruation endnu) og den anden sidste cyklus var lige pludselig på 37 dage. Og det undrer jeg mig over... 

Anmeld

8. september 2014

CH2012

Skrukkeluk skriver:

Jeg er begyndt på gele royal fra matas ellers er der noget der hedder vitex som mange også har god erfaring med

Jeg vil også gå igang med gele royal, når jeg har fået min menstruation... Lige nu går jeg bare og venter på den.... 

Anmeld

8. september 2014

Kærlighediminmave

CH2012 skriver:

Jeg vil også gå igang med gele royal, når jeg har fået min menstruation... Lige nu går jeg bare og venter på den.... 

Det kender jeg godt, jeg nåede op på 60 dage i min sidste cyklus, fik mens i torsdags og nu er vi ved at være klar til at forsøge igen  

Anmeld

8. september 2014

CH2012

Skrukkeluk skriver:

Det kender jeg godt, jeg nåede op på 60 dage i min sidste cyklus, fik mens i torsdags og nu er vi ved at være klar til at forsøge igen  

Okay... Det var også lang tid - dejligt at kunne videre og prøve igen

Undrer mig bare over hvad det mon er, som gør, at man har uregelmæssigheder ind over. Gad vide hvad der sker i kroppen, når det er, det sker? 

Anmeld

8. september 2014

Kærlighediminmave

CH2012 skriver:

Okay... Det var også lang tid - dejligt at kunne videre og prøve igen

Undrer mig bare over hvad det mon er, som gør, at man har uregelmæssigheder ind over. Gad vide hvad der sker i kroppen, når det er, det sker? 

Det kan være mange ting, i mit tilfælde er det pga p pille stop går jeg ud fra. Pludselig skal min krop "klare sig selv" men ellers kan det jo være pga over/undervægt,  sygdom osv osv

Anmeld

9. september 2014

mollymatthissen

Har du undersøgt om du har PCO? Du kan læse lidt om det på nettet. Det har jeg. Et af de klassiske symptomer er uretmæssighed i cyklus. Man kan få nogle piller der hjælper, og de vil også, i nogle tilfælde, hjælpe med at komme af med overvægtenvægten, da der kommer balance igen. Pøj pøj

Anmeld

9. september 2014

CH2012

Skrukkeluk skriver:

Det kan være mange ting, i mit tilfælde er det pga p pille stop går jeg ud fra. Pludselig skal min krop "klare sig selv" men ellers kan det jo være pga over/undervægt,  sygdom osv osv

Og det ved min logik også... Jeg er bare... Træt. Træt af at intet bare sket nemt. Mange ting i mit liv er en kamp og jeg tror lidt mindre for hver dag der går, at det er virkeligt, at jeg har været gravid - tilbage til november/december sidste år. For jeg tabte det og det føles efterhånden uvirkeligt, at jeg nogensinde skulle have været gravid... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.