Nogen kloge på huskøb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

nielsen80

Anonym skriver:

Begge fastforrentede obligations lån

Ja så ved jeg det ikke er kursen også den samme?- kan ikke lige huske hvordan den spiller ind i obligationslån.
Og så tænker jeg at 0,5% faktisk betyder noget, når vi snakker så store beløb - men giver dig ret, nok ikke helt så meget.....

Ikke andet for end at spørge din bankrådgiver....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Nystart

uhh det ved jeg ikke h vad det kan skyldes... 

Men jeg skal i selvskab med en egendomsmægler i denne uge i forbindelse med noget hussalg, og kan godt spørge hvis du gerne vil ha det og ikke får svar inden..

ellers kan du snildt ringe til dem der har sat huset til salg og spørge 

Anmeld

9. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Du kan se her, hvordan netto og brutto udregnes. Det er ikke kun lånet, der medtages i brutto og netto, så der være mange grunde til, at der ikke er større forskel. F.eks. betaler I nok til en ejerforening, når I bor i lejlighed, da I jo har en fælles konto til bygningens vedligehold, og det skal tages med i beregningen. Når I låner flere penge, får I også et større rentefradrag, som også er noget der medregnes.

http://www.robinhus.dk/fakta/finansiering/brutto_netto.asp

Anmeld

9. september 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Du kan se her, hvordan netto og brutto udregnes. Det er ikke kun lånet, der medtages i brutto og netto, så der være mange grunde til, at der ikke er større forskel. F.eks. betaler I nok til en ejerforening, når I bor i lejlighed, da I jo har en fælles konto til bygningens vedligehold, og det skal tages med i beregningen. Når I låner flere penge, får I også et større rentefradrag, som også er noget der medregnes.

http://www.robinhus.dk/fakta/finansiering/brutto_netto.asp

Ja vi betaler 3800 i ejerforening, rigtig dyrt. Men kan det virkelig gøre den store forskel?

Anmeld

9. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Ja vi betaler 3800 i ejerforening, rigtig dyrt. Men kan det virkelig gøre den store forskel?

Ja det kan det godt, for brutto og netto er et overslag over, hvad det koster jer at bo i boligen og her er ejerforeningen en del af det, som det koster, da I ikke kan slippe for at betale det.

Vors hus kostede også 2.5 mio, da vi købte det og her er ingen ejerforening, så vores brutto/netto vil i forhold til jeres lejlighed være 3800 kr mindre, da det er en udgift vi ikke har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.