hormonspiral :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2014

Nolle

Jeg har en hormonspiral. 

Den giver mig så mange smerter  

fredag det kunne jeg virklige igenting, kunne ikke side, stå ligge ned, igenting kunne jeg. Jeg hade så mange smerter. Aldrig haft det sådan før. 

Jeg har tit ondt i underlivet, rigtigt tit. Hvor jeg ikke kan noget. 

Så derfor skal den ud.. 

- jeg er bare rigtigt bange nu, for jeg bliver gravid igen. Nu når den skal ud. Fordi jeg blev gravid på ppiller sidst ! Og vi "glemmer" kondomer. 

Så jeg søger, hvad jeg kan få ud over ppiller og hormonspiral. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2014

Sheenalarsen

en p-stav,  den virker i 3 år. Jeg havde den siddende i 3 år, prøv at søg på nettet om hvad den koster, for er ikke sikker. jeg havde desværre menstruation i Ca. 1 år efter jeg fik den, men det er forskelligt fra person til person  

Anmeld

7. september 2014

Isabella_mor

Nolle skriver:

Jeg har en hormonspiral. 

fredag det kunne jeg virklige igenting, kunne ikke side, stå ligge ned, igenting kunne jeg. Jeg hade så mange smerter. Aldrig haft det sådan før. 

Så derfor skal den ud.. 

- jeg er bare rigtigt bange nu, for jeg bliver gravid igen. Nu når den skal ud. Fordi jeg blev gravid på ppiller sidst ! Og vi "glemmer" kondomer. 

du kan få p ring...

eller en P stav.

men hvis du skal have den ud snart, så er det jo din læge som skal tage den ud, og så kan i jo tale om hvilke muligheder du har

hvis du SLET SLET ikke ønsker at blive gravid, så kan du jo få sat klips på dine æggeledere....

Anmeld

7. september 2014

Nolle

Sheenalarsen skriver:

en p-stav,  den virker i 3 år. Jeg havde den siddende i 3 år, prøv at søg på nettet om hvad den koster, for er ikke sikker. jeg havde desværre menstruation i Ca. 1 år efter jeg fik den, men det er forskelligt fra person til person  

P-stav, gør den ikke vildt ondt og få i ? Og ud ? 

For jeg lidt tænkt på dem, men synes det mærkeligt. Nok set for mange film om der bliver planet en chip i deres arm .. Haha 

Anmeld

7. september 2014

Nolle

Isabella_mor skriver:

du kan få p ring...

eller en P stav.

men hvis du skal have den ud snart, så er det jo din læge som skal tage den ud, og så kan i jo tale om hvilke muligheder du har

hvis du SLET SLET ikke ønsker at blive gravid, så kan du jo få sat klips på dine æggeledere....

Jeg ønsker ikke og blive gravid, før om min. 4-5 år. 

Jeg er bestemt ikke klar til flere børn. 

Anmeld

7. september 2014

Sheenalarsen

Nolle skriver:

P-stav, gør den ikke vildt ondt og få i ? Og ud ? 

For jeg lidt tænkt på dem, men synes det mærkeligt. Nok set for mange film om der bliver planet en chip i deres arm .. Haha 

Jeg blev bedøvet, og efter jeg fik den lagde jeg slet ikke mærke til den. Det er en ubehagelig følelse at få ud og ind. mig og min kæreste brugte ikke kondom i de 3 år, og jeg blev ikke gravid jeg fik den fordi p-piller ikke lige var mig nålen ser sindsyg stor ud, og blev dårlig da jeg så den, det er en lille lang stav du får sat i. Men ulempen er at du får et lille ar på under armen  

Anmeld

7. september 2014

Isabella_mor

Nolle skriver:

Jeg ønsker ikke og blive gravid, før om min. 4-5 år. 

Jeg er bestemt ikke klar til flere børn. 

ja så er det måske en god idé at finde en prævention der passer til jeres behov... men en hormonspiral bure være en af de bedste løsninger, og det kan jo bare være at det sidder lidt skidt.

Anmeld

7. september 2014

Pinkypie

Hvis du har mod på en anden spiral, er der en ny på markedet..

Den hedder vidst "jaydess" og sku være mindre end de andre.. ved og ikke så meget om den udover..

Håber du finder den rigtige metode for dig

Anmeld

7. september 2014

christina92

Nolle skriver:

Jeg har en hormonspiral. 

Så derfor skal den ud.. 

Hvor længe har du haft din spiral? 

Første gang tog det mim krop godt 5 mdr at acceptere den om man vil, indtil da havde jeg også vildt ondt og blødte ofte.

Her anden gang havde jeg ondt i 3 uger og tænkte åh nej ikke igen

Men som sagt stoppede smerterne efter 3 uger og har denne gang heller ikke pletblødt af betydning

Jeg ville snakke med lægen om smerterne og om alternativer hvis det er den der gør ondt. Det kan også være bækkenbundsmyoser 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.