2 års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

lineog4

Princesspigen skriver:

Jeg skrev en hel roman men mit net gik og det hele gik tabt så jeg prøver lig igen 

Min kære prinsesse bliver 2 år i oktober og mora glæder sig selvfølgelig som et lille barn til at fejre hende og alt skal bare være perfekt 

Invitatioerne er sendt ud, lokalet er lejet, og planlægningen er i fuld gang.. 

Dugene bliver hvide, der kommer mørke pink bordløbere på, lilla bloklys, lilla servietter og istedet for blomster dekorationer kommer der til at stå nogle serviet blomster som jeg sætter grønne blade af pap neden uden, vil prøve at vedlægge et billed.. 

Der vil blive serveret boller, kaffe, the, sodavand og kage 

Mit problem ligger i valget af de 2 ud af 5 kager.. 

Kage 1: lyse lagkage bunde, hvid chokolademus, bananer og pyntet med flødeskum og andet pynt

kage 2: mørke lagkage bunde, mørk chokolademus, jordbær og pyntet med flødeskum og glasur 

kage 3: er en bradepande chokolade kage

kage 4: tænker den skal have lyse bunde, alm kagecream og noget kiwi, pyntet med glasur.. Men jeg er ikke helt sikker på hvilke anden frugt der skal i ? Jeg vil helst undgå jordbær og banan da de er i de andre kager... 

kage 5: vi havde snakket om min mor skulle bage en bradepandekage, selv havde jeg snakket om gulerodskage men min mor snakkede om nogle kringler som hun lavede som os smagte meget godt... Men er meget i tvivl, er også åben for andre forslag.. ? 

Til il min egen fødselsdag var der for lidt kage derfor skal der ikke mangle nogle på min datters fødselsdag.. 

I gave giver far og jeg hende en løbe cykel men hjeml til, og så et lille spil, men jeg er ikke sikker på hvilke af gaverne hun skal have på selve dagen og hvilke hun skal have til festen... ? Hun får jo mange andre gaver til festen os... 

Jeg eg tænker os på selve dagen at vi skal tage ud og opleve noget så tænker enten zoo eller denblåplanet, men har i nogle forslag eller gode råd ? 

Jeg eg håber i vil hjælpe selv om den blev lidt langt 

Først kagerne: jeg ville vælge en lagkage agtig og en bradepande, men har også en familie hvor halvdelen ikke er vilde med lagkage. Og så ville jeg istedet for udseende gå efter børnesmag, nogen gange har de nogen egne ideer også selvom de kun er knapt 2 år - min søn ville fx have lyserød kage da han blev 2 og orange da han blev 3.

med hensyn til gaver - vi giver altid gaver på dagen, elsker morgenstunden med hjemmebag, kakao, lys, fødselsdagssang og gaver - vores tid og ikke alle de andres tid. 

Kan være super hyggeligt at lave noget på selve dagen, men kan også være skønt bare at få lov at bruge sine gaver. Men til en på 2 år ville jeg af det du nævner klart vælge ZOO, men en sjov teaterforestilling er også en mulighed så det ikke er hele dagen men så man også kan nå at bruge sine gaver. 

Og så må jeg til slut sige vauw, fødselsdage hos os er noget hovsa noget - bordet dækkes når gæsterne er her, intet passer sammen - men jeg bager nogen gode boller (griner højt)... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Princesspigen

lineog4 skriver:

Først kagerne: jeg ville vælge en lagkage agtig og en bradepande, men har også en familie hvor halvdelen ikke er vilde med lagkage. Og så ville jeg istedet for udseende gå efter børnesmag, nogen gange har de nogen egne ideer også selvom de kun er knapt 2 år - min søn ville fx have lyserød kage da han blev 2 og orange da han blev 3.

med hensyn til gaver - vi giver altid gaver på dagen, elsker morgenstunden med hjemmebag, kakao, lys, fødselsdagssang og gaver - vores tid og ikke alle de andres tid. 

Kan være super hyggeligt at lave noget på selve dagen, men kan også være skønt bare at få lov at bruge sine gaver. Men til en på 2 år ville jeg af det du nævner klart vælge ZOO, men en sjov teaterforestilling er også en mulighed så det ikke er hele dagen men så man også kan nå at bruge sine gaver. 

Og så må jeg til slut sige vauw, fødselsdage hos os er noget hovsa noget - bordet dækkes når gæsterne er her, intet passer sammen - men jeg bager nogen gode boller (griner højt)... 

Som det fremgår i min start besked så laver jeg også begge slags kager da vi har nogle stykker der ikke gider lagkager bla tøsens far.. Og ja lave det børne agtigt bliver nok ik så meget andet end pynten på toppen da der stort set ikke kommere mere end 4 børn hvor de 2 er teenagere.. Og selv er tøsen lidt ligeglad hvordan de ser ud bare de kan spises 

De fleste fødselsdag i vores familie er også som du beskriver med hovsa oNu holder vi fødselsdag men jeg kan bare så godt lide at gøre noget ud af det og nok os derfor farman bare lader mig 

Kan godt se hvad du mener med at hun skal nå at lege med sine gaver  Det må lige med i mine overvejelser 

Anmeld

8. september 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Vis i nu bare hygger med hende om formiddagen og leger med hendes gaver.
Kan i jo fx
osse tage i noget legeland ?
Løvens hule eller noget vis i har det i nærheden

Anmeld

8. september 2014

Princesspigen

anna111 skriver:

Vis i nu bare hygger med hende om formiddagen og leger med hendes gaver.
Kan i jo fx
osse tage i noget legeland ?
Løvens hule eller noget vis i har det i nærheden

Jeg tænker bare det måske ikke er så fedt for hende når der ikke er nogle jævnaldrende børn med hun kender 

Anmeld

8. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ih hvor lyder det til at blive en god fest!! 

Hva med bare at lave en bradepandekage og pynte den med feks chokoldaeknapper eller slik og glasur! Det ku feks også være blåbær og vindruer den blev pyntet med.. 

Her laver jeg "tit" rudtebils lagkage ude på mit arbejde. Det vil sige at jeg endten bruger lyse eller mørke bunde ( købe ) moser nogle ferskner ( dåse ) og bananer. Pisker flødesknum og blander det med knuste rudtebiler og ligger det over. Der kan også bruges makroner istedet for rudtebiler. Lyder som en spøjs kage, men smager vildt godt!! 

I kærstens familie får vi altid brunsviger med slik på til fødselsdage ( ja han er fra Fyn ) eller drømmekage. X

Anmeld

8. september 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Princesspigen skriver:

Jeg tænker bare det måske ikke er så fedt for hende når der ikke er nogle jævnaldrende børn med hun kender 

Børn er tit meget åbne for nye venner og finder ofte hurtig nogle at lege med
så tror ikke det vil sige så meget ellers kunne i jo invitere en jernalderen med vis i kender nogle

Anmeld

13. september 2014

Princesspigen

StineW79 skriver:

Ih hvor lyder det til at blive en god fest!! 

Hva med bare at lave en bradepandekage og pynte den med feks chokoldaeknapper eller slik og glasur! Det ku feks også være blåbær og vindruer den blev pyntet med.. 

Her laver jeg "tit" rudtebils lagkage ude på mit arbejde. Det vil sige at jeg endten bruger lyse eller mørke bunde ( købe ) moser nogle ferskner ( dåse ) og bananer. Pisker flødesknum og blander det med knuste rudtebiler og ligger det over. Der kan også bruges makroner istedet for rudtebiler. Lyder som en spøjs kage, men smager vildt godt!! 

I kærstens familie får vi altid brunsviger med slik på til fødselsdage ( ja han er fra Fyn ) eller drømmekage. X

Jeg ELSKER lagkage så det SKAL der være 

Farman og flere andre kan ikke lide lagkager så derfor laver jeg begge dele men da vi bliver 30+ personer så laver jeg 3 lagkager og 2 bradepande kager for at være sikker på at have for meget da hele familien her er store kagespiser og ikke nøjes med et styk 

Min svigerindes laver også den med rutebiler men jeg kan ikke huske hvordan den smager 

Anmeld

13. september 2014

Princesspigen

anna111 skriver:

Børn er tit meget åbne for nye venner og finder ofte hurtig nogle at lege med
så tror ikke det vil sige så meget ellers kunne i jo invitere en jernalderen med vis i kender nogle

Vi kender desværre ikke rigtigt nogle jævnaldrende andet end dem fra hendes vuggestue og dem snakker vi ikke med privat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.