4,5 år og tisser i bukserne flere gange dagligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2014

Anonym trådstarter

Ja, vores dreng på 4,5 år tisser i bukserne flere gange om dagen

Vi minder ham flere gange dagligt på at han skal gå på toilet og der tisser han, 20 min efter har han så tisset i bukserne

Han reagere overhovedet ikke på at han har tisset i bukserne, og kommer heller ikke og siger det, når han har gjort det

Vi har aldrig skældt ham ud, men minder ham blot om at han altså skal huske at gå på toilet.... Lige lidt hjælper det

Nogle råd?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2014

Røverdatter

Har desværre ingen råd. Står selv med en dreng der er ved at blive blefri. Han glemmer det bare engang imellem.

Nå men jeg kom til at tænke på en dreng som ikke kunne "mærke" sin blære og derfor tissede i bukserne. Han var seks og gik i børnehaveklasse (jeg var i praktik på skolen og var i denne klasse et par gange om ugen) Mener faktisk at han havde en form for "sygdom" - at man rent faktisk kan have en "sygdom" der hedder at man ikke mærker tissetrangen/blærens signaler.

Ikke for at male fanden på væggen, men det er måske værd at undersøge?

Ellers håber jeg at i finder ud af noget

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Har desværre ingen råd. Står selv med en dreng der er ved at blive blefri. Han glemmer det bare engang imellem.

Nå men jeg kom til at tænke på en dreng som ikke kunne "mærke" sin blære og derfor tissede i bukserne. Han var seks og gik i børnehaveklasse (jeg var i praktik på skolen og var i denne klasse et par gange om ugen) Mener faktisk at han havde en form for "sygdom" - at man rent faktisk kan have en "sygdom" der hedder at man ikke mærker tissetrangen/blærens signaler.

Ikke for at male fanden på væggen, men det er måske værd at undersøge?

Ellers håber jeg at i finder ud af noget

Ja, jeg syntes os det virker meget underligt, især fordi han ikke kommer og siger det efterfølgende, man bare acceptere, at han har tisset i bukserne og kan gå i en hel di BH med tisse-bukser fordi der er ingen der har opdaget det!

Måske man li sku forbi lægen med ham....

Anmeld

6. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Ja, jeg syntes os det virker meget underligt, især fordi han ikke kommer og siger det efterfølgende, man bare acceptere, at han har tisset i bukserne og kan gå i en hel di BH med tisse-bukser fordi der er ingen der har opdaget det!

Måske man li sku forbi lægen med ham....

Det tror jeg er en god ide ud fra hvad du beskriver her. Tror heller ikke at lægen bare vil sende jer hjem når du fortæller det som du gør her

(Det kan man jo af og til frygte fordi det høres rundt omkring )

Anmeld

6. september 2014

crish89

Jeg arbejder til daglig i en børnehave, og vi har en del børn som faktisk har præcis samme problem. I perioder kan det være en gang om dagen og andre gange 4-5 gange i løbet af de timer i børnehaven. De fleste har fået det undersøgt, nogen kan simpelthen ikke mærke at de skal tisse, og mærker heller ikke de har tisset i bukserne. Jeg ville få det undersøgt, det er som regel en lille scanning. Nogen har vi også haft succes med, at barnet har et ur på, selvom han/hun ikke kan klokke endnu, så kan man sagtens fortælle at når viseren står på hel f.eks. Så skal barnet gå på wc. Det vil være en gang i timen, og de fleste har det hjulpet og de vænner sig efterhånden til at de mærker de skal tisse når de først kommer på wc. Der kan dog stadig være et enkelt uheld ind imellem. Men ville helt sikkert få det undersøgt, så i os kan få lidt hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.