Hej piger.. Jeg skriver her da jeg er helt grædefærdig og aner ikke hvad jeg skal gøre, og håber i kan komme med hjælp til hvad jeg skal gøre i min situation...
Min situation er lidt speciel, på grund af nye SU regler d. 1 januar 2015, var jeg tvunget til at starte min uddannelse inden, hvis jeg ville nå det... Jeg blev optaget på HF, og mega lykkelig over det.. Jeg gik der i 1 uge da jeg begyndte at få det rigtig rigtig skidt her i slutningen af graviditeten... Man kan jo som studerende gå på barsel 8 uger før, og det var jeg næsten...
Pludselig fortæller min SU vejleder mig så, at de ikke vil erklære mig studieaktiv pga mit graviditets fravær (som de godt vidste!) og det krævede at jeg skulle være studieaktiv hele september.. Jeg har bækkenløsning, og generelt meget dårligt mange steder, så fortalte hende at det kunne jeg ikke... Hun skrev så på mail at jeg kunne komme med en sygemelding, og så ville jeg stadig kunne blive erklæret studieaktiv fordi jeg havde en sygemelding...
Jeg ringede til en HF vejleder (havde snakket med SU damen indtil nu) som bekræftede at han ville skrive i min journal at jeg kom med en sygemelding og ikke skulle meldes ud..
Jeg gik ned i mandags med det samme og betalte selv for min sygemelding, og afleverede den onsdag morgen... Alt var fint, og nu opdager jeg pludselig at de på trods af jeg har mailet, ringet og snakket med dem, betalt for sygemelding og afleveret den, har de stoppet min SU og meldt mig ud igår.... Forstår slet ikke hvad der sker, er helt græde færdig og forstår virkelig ikke hvordan de kan sige at det er fint og pludselig er jeg meldt ud af min sidste chance for en uddannelse...?
Hvad kan jeg gøre i min situation? Nu skal jeg vel ned og søge kontanthjælp? Jeg er helt fra den... Synes de har fyldt mig med lort når de melder mig ud på trods af deres løfte
Anmeld