Hvornår åbner jeres dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. august 2009

pernille_p87

Jeg har læst i et indlæg at der er en der afleverer sit barn kvart over 6. Er det normalt at man kan aflevere sit barn så tidligt rundt omkring?

I vores kommune åbner dp'erne 6.30, 6.45 eller 7.00. Vi har en der åbner 6.30, men vi får alligevel et problem når jeg skal starte i praktik. Så skal jeg med bus kvart i 6 og så var det meningen min kæreste skulle aflevere, men han skal køre 6.20 for at nå på arbejde... :-( Der har vi et rimelig stort problem.

Desuden har kommunen snakket om først at åbne alle dagplejer kl 7.00. Helt ærligt... Hvad så med dem der møder kl 7.00. Det er jo ikk alle der har direktør tider og først møder kl 9-10 stykker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Balderson

Vores dagplejer åbner hver dag 6.15 til 16.16 fra mandag til torsdag, lukker så kl. 15.15 om fredagen....

Da jeg snakkede med dem fra kommunen fik vi at vide at børnene blev fordelt alt efter hvornår forældre bragte og hentede..

Lige pt. er tidpunktet for vores dagplejemor ikke noget problem, idet jeg det næste år er på barsel, men når jeg starter igen, så ved vores dagpl. godt at enten skal vi have nye pladser til vores 2 børn eller hun skal have åben til 16.30 i hverdagen undtaget fredag...

Anmeld

19. august 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg har været daplejer i Viborg midtby. Der var vi omkring 10 dagplejer der sp havde lidt forskellige åbningstider:0) Vi åbneder 0630, 0645 eller 0700. Lige som du beskriver.

Men ved at kollegaer, som bor lidt længere ude på landet åbner kl 0600, men så lukker de jo så også det tidligere.

Anmeld

19. august 2009

TbCp

pernille_p87 skriver:

Jeg har læst i et indlæg at der er en der afleverer sit barn kvart over 6. Er det normalt at man kan aflevere sit barn så tidligt rundt omkring?

I vores kommune åbner dp'erne 6.30, 6.45 eller 7.00. Vi har en der åbner 6.30, men vi får alligevel et problem når jeg skal starte i praktik. Så skal jeg med bus kvart i 6 og så var det meningen min kæreste skulle aflevere, men han skal køre 6.20 for at nå på arbejde... :-( Der har vi et rimelig stort problem.

Desuden har kommunen snakket om først at åbne alle dagplejer kl 7.00. Helt ærligt... Hvad så med dem der møder kl 7.00. Det er jo ikk alle der har direktør tider og først møder kl 9-10 stykker..

Da jeg arbejdede som kommunal dagplejer blev børnene fordelt i forhold til at dagplejerens åbningstid skulle passe med barnets pasningsbehov.
Hvis der så i en periode var mange børn der blev afleveret meget tidligt kunne dagplejeren godt risikere at få lavet sin åbningstid om. Så det synes jeg da var rimlig fleksibelt.

Nu er jeg privat dagplejer og åbner kl. 7.15.

Anmeld

19. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

pernille_p87 skriver:

min mor er dp og åbner kl 6.30..

nårh jeg skal til at have dp-plads til Astrid og skal endten arbejde eller i praktik skal jeg bruge en dp som åbner 6.15, for jeg skal senest have afleveret Astrid kl 6.30...
så ja, jeg vil sige det er normalt at aflevere børn så tidligt... selvom det er en træls tanke at tænke...

Anmeld

19. august 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Min datters dagplejer har åbent fra 6.30 til 16.15, 15.30 om fredagen.
Men i den hér uge har hun et gæstebarn der kommer allerede kl. 6.15. Så lukker hun de 15 min. tidligere.

Min veninde bor i den anden ende af samme kommune som mig, hendes søns dagplejemor har åbent fra 6.20 til 16.05, da hun engang for mange år siden havde et barn der blev afleveret kl. 6.20 for ellers kunne forældrene ikke nå på arbejde til tiden, også har hun valgt at holde fast i de åbningstider.

Så er det ikke at snakke med kommunen om der ikke er mulighed for at de kan åbne lidt tidligere, for ellers kan i ikke få det til at hænge sammen arbejdsmæssigt?

Anmeld

19. august 2009

pernille_p87

Jeg ville ønske der var nogle dagplejer der åbnede 6.15 hos os. Så kunne min kæreste nå og aflevere.

Normalt skal jeg aflevere hende 6.30, og selv med bus 6.45 så der er ikk meget tid og gøre godt med.

Anmeld

19. august 2009

Mor til Frederic og Freya

pernille_p87 skriver:

Her i kommunen er der 4 moduler at vælge i mellem.

modul 1: man-tors 6.00-15.50, fredag 14.40.
modul 2: man-tors 6.30-16.20, fredag 15.10
modul 3: man-tors 7.00- 16.50, fredag 15.40
modul 4: man- tors 7.30- 17.20, fredag 16.10

vi har modul 3...

Anmeld

20. august 2009

pernille_p87

Jeg har snakket med kommunen og de ændrer ikk deres tider. Hvis vi ikke kan få det til at hænge sammen må vi søge privat dagpleje, men der er ikk nogen der har ledige pladser nu, og nu er vore datter også så glad for at være der hvor hun er. Men der er intet at gøre. 6.30 er det tidligste.... Og som sagt har de snakket om at ændrer alle åbningstider til kl 7.00.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.