Isabella_mor skriver:
Nu har jeg jo været så heldig at trække det strå af graviditetsgener der hedder kronisk skedesvamp.!! Hvilket har betydet at jeg har smurt med brentacort, canesten + benyttet mig af stikpiller rimelig ofte.!! Nu er der ikke længe til at lillebror kommer ud. Men hvordan er der lige med fødsel og svamp? For ærligt talt, så hjælper det ikke med canesten/stikpiller i mere end max et døgn hvis jeg ikke smører dernede.! Og så begynder det at klø og svie osv.! Og jeg tænker da at det er vigtigt at holde "kanalen" ren.
jeg har tænkt mig at google, men det er også rart at høre om der er andre der har stået i samme situation som mig.
(Det er tilladt at svare anonymt, da jeg ved at det ikke er alle der er lige så åbne omkring sit underliv som jeg er)
Jeg led af kronisk svamp og blærebetændelse i min graviditet. Det startede allerede i uge 7 og varede frem til fødslen. Jeg smurte med canesten hver dag og tog vivac stik piller, og stikpiller imod svamp minimum 1 gang om ugen. Jeg var fri for svamp i max 1-2 døgn 2-3 gange om måneden.
Lægen kunne ikke give mig noget der var stærkere, og fortalte mig at der var risiko for at smidte den lille ved fødslen. 7-9-13 fødte jeg en dag hvor jeg ikke havde haft symptomer i 2 døgn og smittede derfor ikke kun datter. Jeg har aldrig haft det siden.
Så du er ikke den eneste med kronisk svamp i underligt under graviditet. Det var er helvede kan jeg huske og var nærmest hudløs dernede til sidst

for at du kan få buk med det inden fødslen..
Anmeld