opsigelse af lejelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
21 svar
2 synes godt om
4. september 2014

Anonym trådstarter

Hej sagen er den vi idag har fundet en ny lejelighed som vi rigtig godt kunne tænke os..

men da vi har noget gæld vi lige skal være færdig med før vi har råd til større husleje så venter vi en 3-4 mdr..

problemet er lidt at det vi bor i nu (privat) er noget gammel lort for at sige det direkte pil rådden. der er en lejelighed der har stået tom i et år nu..

så er sikker på vi ikke kommer af med den...

men kan man undgå at betale for 3 måneder?

hende fra den nye lejelighed har sagt at vis vi siger ja til den kan hun nemt holde den i 2 mdr til os men bliver forvirret kan vi ungå at stå med 2 gange 3 husleje? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Elgaard73

Hvad står der i lejekontrakten (på den gamle lejlighed) ?

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

at vi har 3 måneders opsigelse

Anmeld

4. september 2014

pussekat

Anonym skriver:

at vi har 3 måneders opsigelse

hejsa
så skal i også betalt husleje i 3 månde

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa
så skal i også betalt husleje i 3 månde

men kan man bo i lejeligheden imens ?

Anmeld

4. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

men kan man bo i lejeligheden imens ?

Ja. Det betyder bare man ikke bare kan flytte fra den ene dag til den anden, men skal give udlejeren en 'advarsel' tre måneder i forvejen. Ofte kan man indvillige i at udlejeren forsøger at finde en aftager til lejligheden før de tre måneder er gået, hvis det lykkedes, kan man blive fritaget for noget af huslejen. 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Ja. Det betyder bare man ikke bare kan flytte fra den ene dag til den anden, men skal give udlejeren en 'advarsel' tre måneder i forvejen. Ofte kan man indvillige i at udlejeren forsøger at finde en aftager til lejligheden før de tre måneder er gået, hvis det lykkedes, kan man blive fritaget for noget af huslejen. 

vi ved der er ingen der gider leje den her lige forløbelig :/ så vi hæfter for 3 mdr.. men hende det nye sted sagde hun kunne holde den anden i 2 mdr så vi kun stod 1 mdr med dobbelt husleje men også meget.. 

føler lidt vi er bund fanget her

Anmeld

4. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

vi ved der er ingen der gider leje den her lige forløbelig :/ så vi hæfter for 3 mdr.. men hende det nye sted sagde hun kunne holde den anden i 2 mdr så vi kun stod 1 mdr med dobbelt husleje men også meget.. 

føler lidt vi er bund fanget her

Der er desværre ikke så meget at gøre... Andet end måske forsøge at få det udskudt en måned mere.

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

tak for jeres svar nu ved jeg da jeg kan blive boende i opsigelses perioden  

Anmeld

4. september 2014

Frk_Louise

tak for jeres svar nu ved jeg da jeg kan blive boende i opsigelses perioden  

Altså jeg er lidt i tvivl, nu hvor du bor hos en privat.. Men jeg ved, at hos boligselskaber, gælder det også med tre måneders husleje fra opsigelsesdatoen - som er enten den 1. eller hos nogle boligselskaber også den 15. i måneden.

Du må flytte ud lige så snart, du har lyst, men hæfter stadig for de tre måneder uanset om du så bor der eller ej. Medmindre du giver udlejer besked om, at du er flyttet og de får lejligheden lejet ud inden selvfølgelig. 

Hvis du så ikke betaler husleje den sidste måned ud af de tre måneder, vil det beløb bare blive en del af den endelige flytteopgørelse - altså lagt oveni prisen for maling af vægge, lofter osv. osv.. Og flytteopgørelsen kan man stortset altid få lavet en fornuftig afdragsordning på 

Prøv da at forhøre dig med din udlejer om det ikke kunne lade sig gøre at afdrage på den sidste måneds husleje! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.