Hvor meget iPad til en 7 årig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
3 svar
3 synes godt om
4. september 2014

Alexander&Lærke

Min 7 årig søn er fuldstændig vild med at spille iPad. Han spiller landmands spil og andre jeg ikke helt ved hvad hedder.  

Jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal lade ham spille. Han går i 1 klasse og har en skoledag på 6 timer og derefter 1-2 timer i SFO. 

Vi spiser kl 17:45 ca så det er højst 1 T og 45 min han spiller pt. Men han vil gerne spille mere, og i weekenden vil han jo hele tiden.... 

Hvad gør jeres 7 årig med hensyn til iPad. ? Og har de nogle lærerige spil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Frk_Louise

Min 7 årig søn er fuldstændig vild med at spille iPad. Han spiller landmands spil og andre jeg ikke helt ved hvad hedder.  

Jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal lade ham spille. Han går i 1 klasse og har en skoledag på 6 timer og derefter 1-2 timer i SFO. 

Vi spiser kl 17:45 ca så det er højst 1 T og 45 min han spiller pt. Men han vil gerne spille mere, og i weekenden vil han jo hele tiden.... 

Der findes masser af lærerige spil med f.eks. tal og bogstaver, hvis det endelig skal være.

Jeg synes dog personligt, at brugen af ipad skal begrænses - mener at børn har godt af bare at lege og bruge deres fantasi i stedet for at sidde alene og kigge ind i en skærm. Om det så er TV eller iPad..  

Mange børn bruger iPad'en til at "koble af" med efter en lang dag i skole og SFO. Men der findes altså mange alternativer, som jeg synes er bedre! Og som ikke nødvendigvis kræver forældrenes deltagelse.. (Kig i en bog, hør musik, læg et puslespil, tegn en tegning osv...) 

Selvfølgelig skal de have lov indimellem. Sådan som verden ser ud idag, er der jo nærmest et behov for, at børn kender til den slags elektronik..

Men synes det er helt fint at sætte en begrænsning på, som f.eks. en halv eller en hel time om dagen.. Uanset om det er hverdag eller weekend  Det ville jeg ihvertfald selv gøre.

Anmeld

4. september 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Min søn på 7, spil vel i gennemsnit 1- 1.5 time og ugen..
Her spilles der ligesåmeget almindelige spil og som lærings spil

Anmeld

4. september 2014

Mum33

Alexander&Lærke skriver:

Min søn får lov at spille 2 gange om ugen ca af 1/2 times varighed. Han er 6. Synes på ingen måde de skal spille hver dag. 

Vi har en masse "indskolings" spil han kan vælge imellem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.