Fristen for af modtage hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. september 2014

Anonym trådstarter

Hvad er fristen ? Skal søge enlig tilskud og boligsikring osv da min mand skal flytte (han mangler bare at flytte adressen) og vi mangler at få "bevilliget" vores seperation.

1. Kan jeg søge disse tilskud og få dem før vores seperation går igennem hvis vi begge har skrevet under?

2. Hvornår SKAL jeg ha søgt tilskudene osv for at kunne få dem til d. 1? 

3. Præcis HVAD er det man kan søge som enlig? Til 2 små børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

SandraXOXO

Du kan intet få før han flytter adresse. Når du søger så kan du skrive den dato på hvor han er ude og har skiftet adresse og så får du fra den dato.

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Du kan intet få før han flytter adresse. Når du søger så kan du skrive den dato på hvor han er ude og har skiftet adresse og så får du fra den dato.

Nej det ved jeg. Men kan jeg selvom seperationen ikke er gået igennem endnu? 

Anmeld

4. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Hvad er fristen ? Skal søge enlig tilskud og boligsikring osv da min mand skal flytte (han mangler bare at flytte adressen) og vi mangler at få "bevilliget" vores seperation.

1. Kan jeg søge disse tilskud og få dem før vores seperation går igennem hvis vi begge har skrevet under?

2. Hvornår SKAL jeg ha søgt tilskudene osv for at kunne få dem til d. 1? 

3. Præcis HVAD er det man kan søge som enlig? Til 2 små børn. 

Mener det er den 20 men du må ikke hænge mig op på på det...

du kan søge

friplads

ekstra og ekstraordinært børnetilskud...

bolig støtte

Anmeld

4. september 2014

Elgaard73

Du kan søge boligstøtte, så snart det kun er dig som er tilmeldt adressen. Det samme gælder for fripladstilskud.

Derudover kan du søge Ordinære børnetilskud og Ekstraordinære børnetilskud, som udbetales kvartalsvis, sammen med Børne Familie Ydelsen. Det skal dog søges inden den 1, i den måned som de bliver udbetalt i. Altså hvis du vil være sikker på at få dem d. 20 Oktober, skal de være søgt inden d. 1 Oktober. (og der skal selvfølgelig kun være dig tilmeldt adressen).

Om det hele bliver bevilliget, inden seperationen er gået i gennem, er jeg ikke helt klar over. Men det vil jeg da næsten tro. I har vel en eller anden dokumentation for at seperationen er søgt på den og den dato. Ellers prøv at ringe til Udbetaling Danmark. De kan helt sikkert rådgive dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.