Hjælp ang sygemeldig og studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
11 svar
6 synes godt om
4. september 2014

IdasSmor

Hej piger. 

Jeg er startet op på hg 11/8-14 og har nu rigtig slem bækkenløsning. 

Min læge vil gerne sygemelde mig fordi det er skidt at sidde på en stol så mange timer dagligt, men jeg har ikke villet for har ikke råd til at miste min su. Har jo kun gået her siden 11/8 

er der nogle der ved om jeg mister den hvis jeg bliver sygemeldt? Eller hvordan reglerne er. Kan ikke finde noget om det nemlig. 

Håber en kan hjælpe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Nystart

IdasSmor skriver:

Hej piger. 

Jeg er startet op på hg 11/8-14 og har nu rigtig slem bækkenløsning. 

Min læge vil gerne sygemelde mig fordi det er skidt at sidde på en stol så mange timer dagligt, men jeg har ikke villet for har ikke råd til at miste min su. Har jo kun gået her siden 11/8 

er der nogle der ved om jeg mister den hvis jeg bliver sygemeldt? Eller hvordan reglerne er. Kan ikke finde noget om det nemlig. 

Håber en kan hjælpe. 

Bare rolig du mister den ikke..

Jeg står også til en sygmelding, faktisk er det min studievejleder der ønsker lægen giver mig en....

Jeg synes du skal ringe til din skole og snakke med en studievejleder om det hele... men smidt ud kan du ikke blive og ej heller miste din su 

Anmeld

4. september 2014

IdasSmor

Nystart skriver:

Jeg står også til en sygmelding, faktisk er det min studievejleder der ønsker lægen giver mig en....

Jeg synes du skal ringe til din skole og snakke med en studievejleder om det hele... men smidt ud kan du ikke blive og ej heller miste din su 

Heller ikke når det er så kort tid jeg har været her? 

Anmeld

4. september 2014

IdasSmor

Nystart skriver:

Jeg er 28+5 henne. 

Anmeld

4. september 2014

Nystart

IdasSmor skriver:

Heller ikke når det er så kort tid jeg har været her? 

Nej.. men er måske iidt i tvivl om du er berettet su under barsel når du ikke har været der længere... mener muligvis jeg har læst du skal være studie aktiv 6 uger inden man går fra.... 

Anmeld

4. september 2014

IdasSmor

Nystart skriver:

Nej.. men er måske iidt i tvivl om du er berettet su under barsel når du ikke har været der længere... mener muligvis jeg har læst du skal være studie aktiv 6 uger inden man går fra.... 

Ja nemlig :/ så muligheden for sygemelding er sikkert udelukket :/ 

Anmeld

4. september 2014

Nystart

http://www.su.dk/SU/betingelser/studieaktivitet/studieaktivitetUU/Sider/default.aspx

prøv at læs her..... det er til ungdomsuddannelse...

jeg tror snildt du kan blive sygmeldt uden din su ryger hverken nu eller på barsel 

Anmeld

4. september 2014

Nystart

IdasSmor skriver:

Ja nemlig :/ så muligheden for sygemelding er sikkert udelukket :/ 

Nej du kan godt, når det er pga sygdom... prøv linket ovenover ;-)

Anmeld

4. september 2014

IdasSmor

Nystart skriver:

http://www.su.dk/SU/betingelser/studieaktivitet/studieaktivitetUU/Sider/default.aspx

prøv at læs her..... det er til ungdomsuddannelse...

jeg tror snildt du kan blive sygmeldt uden din su ryger hverken nu eller på barsel 

Tror jeg prøver at gå op til su damen og høre omkring det. Det er en jungle ! 

Anmeld

4. september 2014

Nystart

det er det ja.... men er sikker på at du ikke mister noget.. held og lykke med det og gi gerne en opdate :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.