Hvordan er reglerne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.961 visninger
22 svar
2 synes godt om
4. september 2014

Anonym trådstarter

Er i tvivl om reglerne (og om der overhovedet er nogle faste regler) ang hvad man gør i følgende situation:

Min datter bor lige meget hos sin far og jeg (dog ikke den klassiske 7/7 ordning) og har adresse hos mig.
Da vi for nyligt lavede det om til denne deling stoppede faderen med at betale bidrag til mig.

Men hvordan nu? Hvad skal jeg betale og hvad skal han selv betale?
Jeg får jo børnepengene så skal jeg fx. stadig sørge for hverdagstøj til hende hjemme hos ham?

Jeg vil gerne være retfærdig men økonomi er en kamp med ham og selvom vi har været fra hinanden i 3år har han kun betalt børnebidrag til mig i måske 4mdr da han nægtede at betale og jeg gerne ville undgå at tage den i statsamtet.
Så jeg vil heller ikke betale mere end jeg har pligt til da han har en bedre økonomi end mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Er i tvivl om reglerne (og om der overhovedet er nogle faste regler) ang hvad man gør i følgende situation:

Min datter bor lige meget hos sin far og jeg (dog ikke den klassiske 7/7 ordning) og har adresse hos mig.
Da vi for nyligt lavede det om til denne deling stoppede faderen med at betale bidrag til mig.

Men hvordan nu? Hvad skal jeg betale og hvad skal han selv betale?
Jeg får jo børnepengene så skal jeg fx. stadig sørge for hverdagstøj til hende hjemme hos ham?

Jeg vil gerne være retfærdig men økonomi er en kamp med ham og selvom vi har været fra hinanden i 3år har han kun betalt børnebidrag til mig i måske 4mdr da han nægtede at betale og jeg gerne ville undgå at tage den i statsamtet.
Så jeg vil heller ikke betale mere end jeg har pligt til da han har en bedre økonomi end mig.

Så vidt jeg har forstået, så er det hans pligt at betale børnebidrag til dig hver måned på de der 1200 ca. Kan ikke helt huske satsen. Jeg ansøgte i sin tid (2 år siden) gennem borger.dk. Men kan ikke huske om det bare er muligt for den anden part at nægte at betale. Det tror jeg faktisk ikke de må. Har du prøvet at søge på nettet omkring det? :-)

Anmeld

4. september 2014

Nystart

Da du er den der har bopælen, er det også dig der står for at sende div ting med til far...

Men jeg synes bestemt at du gennem kommunen/udbetaling dk skal søge om det børnebidrag hvis han ikke selv mener han skal betale noget.... 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

I og med vi jo har vores datter lige meget så mener jeg ikke han har pligt til at betale det børnebidrag længere.

Men når man har en 7/7 ordning er det så stadig mig der skal sørge for det alm tøj?

Jeg køber stadig overtøj, sko og alt den slags der skal bruges i begge hjem. 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

I og med vi jo har vores datter lige meget så mener jeg ikke han har pligt til at betale det børnebidrag længere.

Men når man har en 7/7 ordning er det så stadig mig der skal sørge for det alm tøj?

Anmeld

4. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Jeg tror, som der også nævnes, at når du er bopælsforælderen så SKAL han betale bidraget hver måned - uanset om i har den ordning eller ej :-) Du har bopæl - og jeg tror det er dér forskellen ligger :-)

Anmeld

4. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg har faktisk lige læst en tråd om at man ikke kan frasige sig bidrag fra faderen hvis man ønsker enlig tillæg.. nu ved jeg ikke om du er enlig...

men det er dig som bopælsforældre der skal betale ALT..lige meget om det er 4/3 eller 7/7 det eneste du kan be om er at han betaler ½ tur frem og tilbage ved samvær....

Anmeld

4. september 2014

Bshizzle

7/7 ordningen eller ej, så skal han betale bidrag til dig. 

- Du kan som udgangspunkt sige fra.. Men kan læse mig frem til det ik er det du ønsker 

Jeg vil KLART anbefale at du lader det køre igennem Statsforvaltningen! 

Så undgår man disse uenigheder og senere udfordringer der kan komme mellem forældre 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Vi er begge enlige og vi bor 5min fra hinanden. Dog sker alt skift i institutionen så det er ikke et problem.

Det er ikke fordi jeg ikke vil have bidraget. Han vil ikke betale det og eftersom hun er lige meget hvert sted tænker jeg bare det er fair nok ikke at skulle have det.
Men kan da godt se at det så stadig er mig der står med de fleste udgifter men sådan må det jo så bare være

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

7/7 ordningen eller ej, så skal han betale bidrag til dig. 

- Du kan som udgangspunkt sige fra.. Men kan læse mig frem til det ik er det du ønsker 

Jeg vil KLART anbefale at du lader det køre igennem Statsforvaltningen! 

Så undgår man disse uenigheder og senere udfordringer der kan komme mellem forældre 

Han vil starte en krig hvis jeg køre det igennem statsamtet og derfor har jeg for alt i verden undgået det indtil nu.
Syntes det er bedst for vores datter hvis vi bare kan tale nogenlunde sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.