Salemander?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2014

Snorkfrøkenen

Anonym skriver:

De siger de har fundet den på vejen.
Jeg var ikke med og de havde ikke fortalt de havde fundet den før de noget hjem til mig, så jeg ved det faktisk ikke.
Vi har ingen vandhuller i nærheden af hvad jeg ved.

Nå, det var da mystisk... 

Jeg prøvede lige at spørge min gode ven Google, og ifølge dette link skal den faktisk slet ikke være i et vandhul på denne tid af året:

http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svandrs1.html&2

(Læs første spørgsmål og svar.)

Længere nede står følgende:

"Det er helt normalt, at salamandrene går på land om sommeren, og så vender de tilbage til deres ynglevandhuller næste forår."

I så fald kan du vel godt nøjes med at sætte den ud et fredeligt og frodigt sted?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Anonym trådstarter

Nå, det var da mystisk... 

Jeg prøvede lige at spørge min gode ven Google, og ifølge dette link skal den faktisk slet ikke være i et vandhul på denne tid af året:

http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svandrs1.html&2

(Læs første spørgsmål og svar.)

Længere nede står følgende:

"Det er helt normalt, at salamandrene går på land om sommeren, og så vender de tilbage til deres ynglevandhuller næste forår."

I så fald kan du vel godt nøjes med at sætte den ud et fredeligt og frodigt sted?

Jep, derfor jeg først troede det var et firben.
Tror ikke de 2 drenge havde tænkt så langt, de har leget og så fandt de den og synes det var spændene.
Men mit dyrehjerte har det helt skidt, for hvad nu hvis jeg håndtere det forkert
Men den kan vel i såfald komme fra et vandbassinet af en slags hos nogen i nærheden eller længere væk endnu hvis den ikke har brug for vand i øjeblikket.
Bum bum, jeg tror jeg sætter den ud i havde, i et bed.

Anmeld

4. september 2014

Snorkfrøkenen

Anonym skriver:

Tror ikke de 2 drenge havde tænkt så langt, de har leget og så fandt de den og synes det var spændene.
Men mit dyrehjerte har det helt skidt, for hvad nu hvis jeg håndtere det forkert
Men den kan vel i såfald komme fra et vandbassinet af en slags hos nogen i nærheden eller længere væk endnu hvis den ikke har brug for vand i øjeblikket.

Som jeg lige kan læse mig frem til, tror jeg også det er fint nok at sætte den ud i et bed eller lignende. Dejligt med en sand dyreven. 

Anmeld

4. september 2014

Snorkfrøkenen

Dobbelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.