En ting, brugbart. Et minde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
9 svar
8 synes godt om
3. september 2014

JH12

Hej piger.

Hvis i skulle købe en ting til jeres barn, som skulle holde i længere tid og gerne brugbart.. Hvad ville så i købe?

Grunden til spørgsmålet er, at vi desværre mistede vores lillebror 22juli'14 (uge 21). Vi har nu fået nogle penge, som vi mener skal gå til vores datter.. Men for at det både for hende og os bliver et 'minde' så skal det være til noget som holder i længere tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
JH12 skriver:

Hej piger.

Hvis i skulle købe en ting til jeres barn, som skulle holde i længere tid og gerne brugbart.. Hvad ville så i købe?

Grunden til spørgsmålet er, at vi desværre mistede vores lillebror 22juli'14 (uge 21). Vi har nu fået nogle penge, som vi mener skal gå til vores datter.. Men for at det både for hende og os bliver et 'minde' så skal det være til noget som holder i længere tid..

Jeg ville gå taget en flot familie billede hos fotografen og så på lærred.

Anmeld

3. september 2014

Sitrani

JH12 skriver:

Hej piger.

Et fint smykke til hende ☺ Min datter på tre har to sølvarmbånd. Et fra jeg var lille og et fra min mor var barn (og nu hvor min mor er død betyder det bare endnu mere!) Og jeg synes de er så søde og min datter er glad for dem... hun har dem sjældent på, kun når vi skal noget...

Anmeld

3. september 2014

Snoopy77

JH12 skriver:

Hej piger.

Måske noget hvor lillebrors dato indgår?

Anmeld

3. september 2014

Ciss

Et smykke med en inskription på bagsiden.

En medalion.

Et kreativt slægtstræ.

Anmeld

3. september 2014

Mumto3

Hmm... jeg er nok ikke helt med på ideen om at 'storesøster' skal have et minde om lillebror hun aldrig har haft.

Hvis hun havde 'oplevet' lillebror, altså at han f.eks. var blevet et år gammel og hun kunne huske ham kravler rundt, tage hendes ting, prøve at gå sammen med hende, hvor hun holdt ham osv. Så kan jeg se ideen med at give hende noget som minde om ham. Men som jeg forstår det, så aborterede du da du var i ca. 20. graviditetsuge? Det er selvfølgelig meget voldsomt for jer voksne! Meget voldsomt, men 'storesøster' oplevede jo slet ikke at VÆRE storesøster, kun at hun fik at vide at hun skulle være det (ude i fremtiden).

Anmeld

3. september 2014

TNBC

JH12 skriver:

Hej piger.

Synes det er en smuk tanke, for selvom at hun ikke nåede at møde ham, vil hun jo altid være hans storesøster.

En medaljon,  en sparebøsse,  en hilsen fra ham..

Anmeld

4. september 2014

JH12

Mumto3 skriver:

Hmm... jeg er nok ikke helt med på ideen om at 'storesøster' skal have et minde om lillebror hun aldrig har haft.

Hvis hun havde 'oplevet' lillebror, altså at han f.eks. var blevet et år gammel og hun kunne huske ham kravler rundt, tage hendes ting, prøve at gå sammen med hende, hvor hun holdt ham osv. Så kan jeg se ideen med at give hende noget som minde om ham. Men som jeg forstår det, så aborterede du da du var i ca. 20. graviditetsuge? Det er selvfølgelig meget voldsomt for jer voksne! Meget voldsomt, men 'storesøster' oplevede jo slet ikke at VÆRE storesøster, kun at hun fik at vide at hun skulle være det (ude i fremtiden).

Det er ikke er minde som, i tradionelt forstand..
Det er mere 'et plaster på såret' over verdens væreste ferie, (vi var til MD scanning første ferie dag, hvor det viste sig lillebror var død) og over vi engang imellem ikke lige er helt på toppe. Pga sorg..
Men da pengene kommer af lillebror, så skal det være en holdbar gave

Anmeld

4. september 2014

Goggelogge

Et smykke eller en kaj bojesen ting, fx de 2 fugle.. Det er noget hun kan ha fremme hele livet..

Anmeld

4. september 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
JH12 skriver:

Det er ikke er minde som, i tradionelt forstand..
Det er mere 'et plaster på såret' over verdens væreste ferie, (vi var til MD scanning første ferie dag, hvor det viste sig lillebror var død) og over vi engang imellem ikke lige er helt på toppe. Pga sorg..
Men da pengene kommer af lillebror, så skal det være en holdbar gave

Var det ikke muligt at tage en ny ferie? En forlænget weekend bare jer med hygge og fuld opmærksomhed på storesøster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.