PB starter til december. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. september 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen. 

Jeg skal snart i gang med min sidste pakke p-piller og midt oktober smider vi dem og bruger kondom indtil december. Dette gør vi for, at min cyklus kan prøve at køre uden p-piller inden og grunden til vi først starter "projekt baby" i december, er for at være sikre på, at min uddannelse er færdig når jeg skal føde. (Hvis jeg kan blive gravid vel at mærke). 

Jeg har dog et par spørgsmål. 

1. Hvis jeg er meldt i a-kasse og fagforening (pædagog), får jeg så barselsdagpenge fra a-kassen/fagforeningen eller kommunen? 

2. Hvad er dimmitentsats før skat? Kan simpelthen ikke finde beløbet nogle steder. Synes det er så svært. 

3. Har ens mands indkomst nogle påvirkning på, hvad jeg kan få i dagpenge som nyuddannet? 

4. Har alle kvinder ikke ret til et års barsel? (ca.). 

PLEASE hjælp. Har brug for at vide hvad vi kan regne med, når vi pludselig står med en baby i armene. 

Jeg er så spændt og har ventet på dette i mange år. Er 24 nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Jeg skal snart i gang med min sidste pakke p-piller og midt oktober smider vi dem og bruger kondom indtil december. Dette gør vi for, at min cyklus kan prøve at køre uden p-piller inden og grunden til vi først starter "projekt baby" i december, er for at være sikre på, at min uddannelse er færdig når jeg skal føde. (Hvis jeg kan blive gravid vel at mærke). 

1. Hvis jeg er meldt i a-kasse og fagforening (pædagog), får jeg så barselsdagpenge fra a-kassen/fagforeningen eller kommunen? 

2. Hvad er dimmitentsats før skat? Kan simpelthen ikke finde beløbet nogle steder. Synes det er så svært. 

3. Har ens mands indkomst nogle påvirkning på, hvad jeg kan få i dagpenge som nyuddannet? 

PLEASE hjælp. Har brug for at vide hvad vi kan regne med, når vi pludselig står med en baby i armene. 

Hej

For at få ret til dagpenge/barselsdagpenge, skal du have været medlem af en a-kasse i et år, ellers starter man med en måneds karantæne. 

Jeg fik dagpenge fra a-kassen og får barselsdagpenge fra Udbetaling Danmark. 

Det har ingen betydning,  hvad din kæreste/mand tjener. Jeg får mellem 10-12.000 kr udbetalt om måneden lige pt.

Du har ret til 4 ugers graviditets orlov før termin og efter fødslen 14 ugers barsel. Far har ret til 2 ugers fædreorlov.

Derefter har i 32 uger,  som kan deles frit mellem mor og far. 

Kan ikke huske om der er flere spørgsmål,  ellers må du gerne skrive igen.

Anmeld

3. september 2014

CH2012

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Hejsa

Du skal have været medlem i din a-kasse et år for at være berettiget til dagpenge og som nyuddannet får man før skat på årsbasis ca. 14.473,-/md. Så altså nogen måneder lidt mindre og nogle nåneder mere. Det svarer til 668,- som man får pr. dag - i hverdagene. Og i nogle dagpengeperioder er der 4 og andre 5 - ca. hver 3 md. er med 5 uger

Og nej, din mands indkomst har intet at sige.

Jeg mener faktisk ikk man har så længe ret til barseldagpenge - det er vist mindre end et år. Men ring og hør din a-kasse

Husk på børne-unge ydelsen at den er der og at du/I selv skal søge om det

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar. Så først der var kommet svar på det nu.  Gav lige de svar jeg manglede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.