Orkideer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

256 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Kloster

Hej.

Når jeres orkideer er afblomstret og der kun står den bare stængel, hvad gør I så?
Klipper I stænglen af/ned ell lader I den bare stå?
Elsker orkideer, men har nok ikke så meget forstand på dem...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

sarahb

ja den skal klippes ned ca. 3 "knopper" ned og så stilles i et ikke så lyst værelse.. det mener jeg er hva min mor plejer at gøre...
Jeg er en klaphat til orkideer

Anmeld

19. august 2009

Vingummien

Kloster skriver:

Hej.

Når jeres orkideer er afblomstret og der kun står den bare stængel, hvad gør I så?
Klipper I stænglen af/ned ell lader I den bare stå?
Elsker orkideer, men har nok ikke så meget forstand på dem...

Kloster

Åh min mor har stuen fuld  af dem hehe.

Men hun klipper dem af efter lidt tid når de er afblomstret. Men er noget med at det skal klippes ved en "samling" hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

19. august 2009

Vingummien

sarahb skriver:

ja den skal klippes ned ca. 3 "knopper" ned og så stilles i et ikke så lyst værelse.. det mener jeg er hva min mor plejer at gøre...
Jeg er en klaphat til orkideer

De skal bare væk fra vinduet mmen el tror jeg det er hen af det du siger. Har engang selv haft en det opgav jeg hehe

Anmeld

19. august 2009

Muffinmus

Kunsten er at have mange
Så er der altid nogen der blomstrer jo.
Tror vi har 8 fordelt rundt omkring, vi flytter lidt rundt på dem alt efter om de blomstrer eller ej, for helt ærligt, det er sgu en af de grimmeste uden blomster i.
Nå, men stil dem lyst, ikke sydvendt, klip af 1-2 cm over an af samlingerne, sørg altid for at klippe det døde stykke af..efter et par uger ser du bedre hvor langt det døde stykke går ned.
Vand dem max en gang om ugen, sparsomt. De triveds bedst i plastik hvor der kommer lys til rødderne.

Anmeld

19. august 2009

mariamiss6

MariaE skriver:

Kunsten er at have mange
Så er der altid nogen der blomstrer jo.
Tror vi har 8 fordelt rundt omkring, vi flytter lidt rundt på dem alt efter om de blomstrer eller ej, for helt ærligt, det er sgu en af de grimmeste uden blomster i.
Nå, men stil dem lyst, ikke sydvendt, klip af 1-2 cm over an af samlingerne, sørg altid for at klippe det døde stykke af..efter et par uger ser du bedre hvor langt det døde stykke går ned.
Vand dem max en gang om ugen, sparsomt. De triveds bedst i plastik hvor der kommer lys til rødderne.

eller klart glas...... vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.