Ansat som vikariat + gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.618 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. september 2014

Anonym trådstarter

hej

Jeg er pædagog og er ansat i et vikariat. I dag har jeg fået at vide at jeg kan blive til en gang efter sommeren 2015. Men for en uge siden testede jeg positiv, det var lidt en overraskelse da det er nummer 3, men vi er glade og ved at vende os til det og havde regnet med mit vikariat sluttede 1.1.15 og har termin til maj.

Nu har jeg simpelthen så dårlig samvittighed og ved ikke om jeg skal sige noget på arbejde eller vente - jeg er 5 uger henne og det kan jo gå galt. jeg har prøvet at søge lidt på nettet og fagforeningen men kan ikke rigtig finde noget.

Nogen der har stået i samme situation, hvordan er jeg stillet, går jeg fra 8 uger før? får jeg løn under barsel indtil vikariatet løber ud eller går jeg direkte over på barselsdagpenge da jeg jo ikke er fastansat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Ka+Ma=Be

Du får penge under barsel. 

I vores institution ansatte vi en barselsvikar som viste sig at være gravid. Efter en uge sygmeldte hun sig og vi skulle betale hende løn + barsel frem til vikariatet udløb. 

Kun din egen samvittighed kan fortælle dig hvad der er rigtigt at gøre. Kender ikke din situation eller forhold til din arbejdsplads/kollegaer/chef.

Du er jo ikke forpligtet til at oplyse noget før du er i 6. Måned. Hvornår du går fra afhænger af om du er privat eller offentligt ansat.

Held og lykke og tillykke med graviditeten

Anmeld

2. september 2014

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Du får penge under barsel. 

I vores institution ansatte vi en barselsvikar som viste sig at være gravid. Efter en uge sygmeldte hun sig og vi skulle betale hende løn + barsel frem til vikariatet udløb. 

Kun din egen samvittighed kan fortælle dig hvad der er rigtigt at gøre. Kender ikke din situation eller forhold til din arbejdsplads/kollegaer/chef.

Du er jo ikke forpligtet til at oplyse noget før du er i 6. Måned. Hvornår du går fra afhænger af om du er privat eller offentligt ansat.

Held og lykke og tillykke med graviditeten

Tak for svar.

Jeg er rigtig vellidt og har det godt med lederen + mine kollegaer har udtrykt de er glade for jeg bliver. Jeg har kun været ansat 5 mdr. men troede jo så også mit vikariat sluttede i december. Tror min frygt er det du beskriver at de tror jeg bare har sagt ja for så at smutte. Jeg må i tænkeboks og overveje hvordan jeg vil handle.

Anmeld

2. september 2014

Sitrani

Anonym skriver:

hej

Jeg er pædagog og er ansat i et vikariat. I dag har jeg fået at vide at jeg kan blive til en gang efter sommeren 2015. Men for en uge siden testede jeg positiv, det var lidt en overraskelse da det er nummer 3, men vi er glade og ved at vende os til det og havde regnet med mit vikariat sluttede 1.1.15 og har termin til maj.

Nu har jeg simpelthen så dårlig samvittighed og ved ikke om jeg skal sige noget på arbejde eller vente - jeg er 5 uger henne og det kan jo gå galt. jeg har prøvet at søge lidt på nettet og fagforeningen men kan ikke rigtig finde noget.

Nogen der har stået i samme situation, hvordan er jeg stillet, går jeg fra 8 uger før? får jeg løn under barsel indtil vikariatet løber ud eller går jeg direkte over på barselsdagpenge da jeg jo ikke er fastansat.

Jeg har stået i din situation... jeg havde været ansat i et års tid da jeg blev gravid.. det var planlagt..

Jeg sagde først noget da jeg var i uge 10-11.... mit vikariat udløb inden sommerferien i år, og jeg fortalte det i starten af foråret. .. min leder vidste jeg var gravid men valgte at forlænge mit vikariat lidt... stoppede inden sommerferien som sagt, og selvfølgelig ville hun ikke lige ansætte mig efterfølgende, da jeg går fra på barsel i denne måned. Har termin 24. oktober ☺

Anmeld

2. september 2014

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Tak for svar.

Jeg er rigtig vellidt og har det godt med lederen + mine kollegaer har udtrykt de er glade for jeg bliver. Jeg har kun været ansat 5 mdr. men troede jo så også mit vikariat sluttede i december. Tror min frygt er det du beskriver at de tror jeg bare har sagt ja for så at smutte. Jeg må i tænkeboks og overveje hvordan jeg vil handle.

Det er ikke mit indtryk at du er ude på at "snyde" nogen!

Ens liv går jo heller ikke i stå, bare fordi man er vikar.  

Vores situation var bare rigtig ærgerlig, fordi hun var der en uge og så sygemeldt frem til sin fødsel. Havde jeg stået i hendes situation, havde jeg sagt op. Men igen, så er man ret priviligeret som gravid. Og du kan jo blive næsten hele vikariatet ud er der mulighed for fastansættelse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.