Maveknæb :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. september 2014

Sjwf

min lille dreng på 3 uger virker til at have bøvl med hans mave. han havde lidt inden vi startede på d-dråber, men synes det er blevet værre.
han har afføring hver dag, men der er noget i bleen hver gang vi skifter ham så det virker som om han ikke kan komme af med det hele på en gang.
vi kan se på ham at han klemmer og presser og at der er noget der genere/ gør ondt på ham, og han er flere gange vågnet af sin søvn hvor han har haft ondt.
Jeg har fået anbefalet noget der hedder Biogaia dråber og kan læse mange steder at folk har god erfaring med dem, men der skulle være kokosolie men det er der også i d-dråberne og det kan være det der giver ham mavekneb.

det skal siges at jeg ammer fuldt, og at vi cykler med arme og ben og massage maven men synes ikke rigtig at det virker...

nogen gode råd også omkring biagaia...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Berta

Hej

Øv med mavekneb til din lille fyr. Det er aldrig sjovt når de små har ondt.

Mht d- dråberne - hvis de måske er medvirkende til at give mavekneb - så vil jeg foreslå at du prøver at dele dem ud over dagen - eks 2 dråber morgen, 1 middag og 2 til aften. Det havde en fra min mødre gruppe held med da hendes havde mavekneb. Ellers måske prøve den anden type dråber (dem der skal stå på køl - kan købes på apoteket). Hvis ikke noget af de virker så er det måske ikke dråberne der er skyld i mavebesværet.

Biogaia - jeg ville aldrig give naturmedicin til så lille et barn (eller i det hele taget). Der er ikke den samme kontrol med naturmedicin/kosttilskud som der er med eks rigtig medicin eller vitaminer. Der er heller ikke nogen dokumentation for at der virker på noget som helst. Heller ikke selvom andre har gode erfaringer - de kan jo skyldes tilfældigheder/placebo. Selvom det selvfølgelig også kan skyldes at vi blot endnu ikke kender/har dokumentation for virkning, men i så fald vil jeg vente med at benytte naturmedicinen til den dokumentation foreligger. 

Du gør allerede det rigtige med cykelbevægelser og massage. Fortsæt med det. Og vent på at det bliver bedre. Måske finder du noget der kan afhjælpe hans mavebesvær - måske gør du ikke, og i så fald må du bare være der for ham og vente på at det bliver bedre. For det gør det.

De bedste hilsner

Berta

Anmeld

2. september 2014

Mor til Ella

Sjwf skriver:

min lille dreng på 3 uger virker til at have bøvl med hans mave. han havde lidt inden vi startede på d-dråber, men synes det er blevet værre.
han har afføring hver dag, men der er noget i bleen hver gang vi skifter ham så det virker som om han ikke kan komme af med det hele på en gang.
vi kan se på ham at han klemmer og presser og at der er noget der genere/ gør ondt på ham, og han er flere gange vågnet af sin søvn hvor han har haft ondt.
Jeg har fået anbefalet noget der hedder Biogaia dråber og kan læse mange steder at folk har god erfaring med dem, men der skulle være kokosolie men det er der også i d-dråberne og det kan være det der giver ham mavekneb.

det skal siges at jeg ammer fuldt, og at vi cykler med arme og ben og massage maven men synes ikke rigtig at det virker...

nogen gode råd også omkring biagaia...?

Først skift dine d- dråber ud med Lactocare dråber. De er bygget op på solsikke olie.

Har gjort en kæmpe forskel her.

Jeg bruger biogaia dråber ( ikke kun kokos olie) Og det var faktisk til 5 ugers undersøgelsen min læge nævnte dem. Og der er kommet meget mere ro på hende hun vrider og græder meget mindre og er generelt bare meget mere afslappet.

Jeg ville ikke tøve, men jeg har også bare så dårlige erfaringer fra min første med søvn, mave og d-dråber!

Anmeld

2. september 2014

Sjwf

Tror jeg vil prøve at dele dråber ud på dagen, for nu fik har dem ikke i går og synes ikke det har haft den store forskel på ham.
Hvis det så ikke er blevet bedre må vi prøve at skifte til et andet mærke.

Men snakkede også med en sp i dag som snakkede om at det også kunne være fordi han over spiste, og at det desuden var meget normalt at nogle børn har bøvl med maven i starten da deres tarmsystem lige skal i gang og at det godt kan tage lidt tid...

Anmeld

2. september 2014

Sujan

Jeg har også hørt at man kan prøve at skifte til andre slags d-dråber...

Og har også kun hørt godt om biogaia dråberne..

Anmeld

2. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er ikke unormalt at så små børn får mavekneb. Det behøver ikke have noget med dråberne at gøre. Giv det lidt tid og se om det ikke er et spørgsmål om at tarmsystemet lige skal ordentligt i gang. Min dreng bliver 4 uger om 2 dage og hans mavekneb startede også da han var omkring 3 uger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.