"Knapt 4 måneder, sover han for meget"
Hej Lisbeth. Min søn bliver 4 måneder om et par dage, og han sover ret meget - hvilket han altid har gjort! De første 2
Måneder sov han i hvert fald 21-22 timer i døgnet. Nu har jeg regnet mig frem til at han sover cirka 16 timer - nogen dage lidt mere andre gange lidt mindre. Vi blev for en måned siden observeret på Ouh netop fordi han sover såeget. Han fik tjekket stofskiftet og tjekket for sukkersyge ig målt sine infektionstal og der var intet at komme efter, og lægen siger så at så længe at han er vågen og glad når han så er vågen sø gør det ikke noget at han sover så godt..
Alligevel kan jeg ikke rigtig få ro på omkring det og undrer mig over hvorfor han sover mere end andre
Børn på hans alder... Hvad siger du? Se det ok, og er der andre der også sover meget uden at der er noget galt?
Ser meget frem til at modtage dit svar
Lisbeths svar
Hej !
Åh den bekymring der også følger med når man får et barn, den kan fylde så meget at det er svært at nyde.
I har været til check og han er udredt. Derfor ro på.
Når du ser ham, mæt, glad og i favn eller på gulvet og ser et aktivt barn, der griner, bevæger sig, ser på dig , ja så lige pludselig bliver han træt.
Så er han som han skal være. Der sker så mange ting med et barn det første år. Væksten, det motoriske, det psykiske, hjerne og krop udvikles enormt.
Det kræver søvn, og ja nogen sover meget , så meget så forældre bliver bekymrede.
Andre sover ikke meget, nærmest så lidt at forældre bliver både trætte og bekymrede .
Der er vide rammer indenfor normalområdet.
Din søn har et godt sovehjerte og det er jo fint.
Glem skemaerne, se på dit barn. Vokser han , trives han, er han glad så er i på rette vej.,
Det værste er nok det, andre kan finde på at sige, som kan gøre forældre bekymrede, eller sammenligninger i de gode mødregrupper.
Bekymringer kommer og går, når man har fået et barn. Det er fint at observere, og det er forældre suveræne til, og justere og alligevel skal bekymringen ikke styre .
Fortsat held og lykke med ham. Håber du finder roen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk