Storebror i pleje, lillebror hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
9 svar
12 synes godt om
1. september 2014

Anonym trådstarter

Andre der har stået i min situation eller står i den? Min søn er i pleje, var til at starte med en frivillig, som desværre er endt med at jeg nu skal bevise en mase ting før han må komme hjem! MEN jeg fik lov til at beholde nummer 2 barn hjemme? det er super fantastisk, men jeg forstår det stadig ikke, føler ikke min familie bliver hel før min dejlige søn er hjemme hos os igen

Hvordan kan det være at når de ikke mener man er klar til nummer 1 at de så giver en lov til at have nummer 2 ? de kan jo se at vi klarer det som forældre, hvorfor kan han så ikke bare komme hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

bøllen

Anonym skriver:

Andre der har stået i min situation eller står i den? Min søn er i pleje, var til at starte med en frivillig, som desværre er endt med at jeg nu skal bevise en mase ting før han må komme hjem! MEN jeg fik lov til at beholde nummer 2 barn hjemme? det er super fantastisk, men jeg forstår det stadig ikke, føler ikke min familie bliver hel før min dejlige søn er hjemme hos os igen

Hvordan kan det være at når de ikke mener man er klar til nummer 1 at de så giver en lov til at have nummer 2 ? de kan jo se at vi klarer det som forældre, hvorfor kan han så ikke bare komme hjem?

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål , men forstår du undres . Håber det lykkes at få storebror hjem 

Anmeld

1. september 2014

klmf

Det er jo en anelse svært at gætte sig sig til, når vi hverken kender dig eller din søn eller hvad det er, de mener du skal bevise. Et gæt kunne jo være at dit første barn har nogle udfordringer eller behov, der skal tages hensyn til ifm. at han har været væk fra hjemmet - som den lille ikke har. Hvis han kræver meget ekstra, kan det jo være der er tvivl om hvorvidt du kan opfylde det ekstra når der også er et mindre barn? Men det er jo som sagt rent gætværk. Har du delt de her tanker med din sagsbehandler?

Anmeld

1. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Har børnene samme far?

Hvis nej, mener kommunen måske at babyens far er en stærk ressouceperson..

Hvis ja, handler det måske om, at jeres den ældste har været så længe væk, at der er ekstra behov der skal kunne dækkes hvis barnet skal hjem igen?

Anmeld

1. september 2014

IT-nørd

Anonym skriver:

Hvornår blev storebror anbragt og hvor længe har han været det?

Når et barn bliver anbragt i alderen mellem 0-2 år og har boet i den samme plejefamilie i 3 år, har barnet størst tilknytning til sin plejefamilie og alene dét kan være grunden til en fortsat anbringelse. Kilde: Barnets reform

Anmeld

1. september 2014

Carina:-)

Det kan være hans alder-eller pga tilknytning.

Hvor meget kontakt har der været? 

Har han haft nogle skader /behov som de kan se han har fået rettet /får opfyldt nu men ikke for?

Der er ingen tvivl om at det er fordi de synes hans tarv varetages bedst i plejefam at de vælger at han skal blive.

Har I ikke haft en samtale med sagsbehandleren?

Anmeld

2. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er forskel på at kunne stimulere, opfylde et lille barns behov end et større barns. Ligesom de jo ikke fjerner lillebror hvis barnet trives fint hjemme. 

Jeg ved godt at nu er lillebror/søster der og det er lidt for sent, men jeg har svært ved at forstå msn får flere børn når man har et i pleje - hvorfor ikke rette alt fokus på at få det første barn hjem? 

Anmeld

2. september 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg undrer mig egentlig mere over, at du/I vælger at få endnu et barn, når det første barn er anbragt. Var det ikke smartere at bruge "krudtet" på at få første barn hjem før man begyndte at tænke på numme 2?? 

Anmeld

2. september 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Der er forskel på at kunne stimulere, opfylde et lille barns behov end et større barns. Ligesom de jo ikke fjerner lillebror hvis barnet trives fint hjemme. 

Jeg ved godt at nu er lillebror/søster der og det er lidt for sent, men jeg har svært ved at forstå msn får flere børn når man har et i pleje - hvorfor ikke rette alt fokus på at få det første barn hjem? 

Jeg tænker lidt, at nr 2 måske allerede var født, da nr 1 kom ud i pleje. Jeg ved det selvfølgelig ikke, men indlægget kan godt læses sådan.

Anmeld

2. september 2014

Fru Frederiksen.

Anonym skriver:

Øv hvor trælst for dig/jer,  hvor længe har storebror været i pleje?  Og hvad er det du skal bevise før du får ham hjem igen? hvor tit ser du ham? Håber det bedste for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.