Tøjstørrelse ?? Bliver så forvirret ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
5 svar
1 synes godt om
1. september 2014

os2

Ja bliver altså lidt forvirret over de tøjstørrelser til baby. 

9 mdr = str 74 ( står der på nettet, men min søn bruger str 68 nu) han er ca 4 mdr. 

Danefæ' s størrelser er også alt for små efter min mening. Str 9 mdr ... Men det kan han da snart passe nu ?? 

Hmmmm ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

Skouboe

Der er stor forskel på børn, nogle er lange og nogle brede. Nogen bruger større end "gennemsnittet" og nogle mindre. Nogle mærker er store i størrelsen, nogle gennemsnitlige og nogen små, nogle sidder gode på slanke børn, nogle på lidt bredere børn...

Når du når til sko, finder du også ud af at de svinger i størrelserne fra mærke til mærke og igen nogle er til brede fødder og nogle til smalle...

Lad være med at kigge på aldersangivelsen, men på hvad han bruger nu og hvor meget han springer i størrelserne. Køb altid tøj til den store side, ærmer og ben kan foldes op. Nogle modeller, fx dem med rib ved ærmerne og elastik/rib ved benene er mere "tilgivende" hvis de er lidt store i størrelsen. Ellers kan både ærmer og ben bukkes op. For de fleste mærker kan du nogenlunde bruge længden som reference. Kraftige babyer med gode elastikker kan dog godt forvirre det billede lidt også.

Du kan heller ikke regne med at babyer bruger samme størrelse i alt, mine kar fx konsekvent brugt body et nummer større end bukser. Det er et spørgsmål om at prøve sig frem, indtil man har lært de forskellige mærker at kende samt hvilken kropsbygning ens barn har.

Og så er der jo altid dba/trendsales/secondsale osv. til de gange hvor det går galt.

Lige præcist Danefæ synes jeg er middel, måske en anelse til den lille side. Jeg synes også at meget af deres tøj, fx en del kjolemodeller sidder bedst på børn der er lidt slanke.

Er du i tvivl omkring et bestemt mærke og om hvordan det er i størrelsen, er her et godt sted at spørge

Generelt tror jeg at de gange hvor mine piger har haft tøj på der passede (da de var babyer) kan tælles på meget få hænder. Det er altid lidt for stort eller lidt for småt og sådan er det med babyer der trives og udvikles.

Anmeld

1. september 2014

anonym10101

os2 skriver:

9 mdr = str 74 ( står der på nettet, men min søn bruger str 68 nu) han er ca 4 mdr. 

Danefæ' s størrelser er også alt for små efter min mening. Str 9 mdr ... Men det kan han da snart passe nu ?? 

Hmmmm ...

Du kan ikke regne med tøjstørrelser på den måde, Victoria er 5 mdr. og bruger str. 74-80 i bukser og bodyer som er 6-9 mdr. 

Anmeld

1. september 2014

Skouboe

Og forvirringen fortsætter når de bliver ældre... jeg kan fortælle at min yngste der lige er fyldt 4 bruger str. 116 ~ 6år og hendes storesøster på 5½ er på vej ind i 134 ~ 9 år (ca.)

Anmeld

1. september 2014

LinLin

os2 skriver:

Hmmmm ...

Har du ikke bare en stor baby? de der tøjstørrelser har i hvert fald passet meget godt til mine børn...

Anmeld

1. september 2014

os2

Jeg må prøve mig frem men tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.