Tøjstørrelse ?? Bliver så forvirret ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2014

MHB

Danefæ er småt i størrelserne til de små. Jeg synes det udligner omkring str 1,5 - 2. Og ellers så synes jeg man må prøve sig frem og se hvordan de forskellige mærker er i størrelserne. F.eks. synes jeg at noget småfolk er ret stort i størrelsen. Og danefæs overtøj er i øvrigt ikke småt men nærmere lidt stort i det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

MHB

Inger skriver:

Ja der er foskel på størrelser.. især danefæ. min datter passede som 2 mdr en str 6 mdr og nu bruger hun heldragter fra danfæ i str 1,5 år og det har hun gjort et par måneder og hun er 10 mdr gammel. 

men nu er min datter og 81 cm lang og vejer 14, 4 kg 

Hold da fest en ordentlig basse <3 Din datter er kun et par cm kortere end min søn på 15 mdr... og 4 kg tungere  

Anmeld

1. september 2014

modesty

os2 skriver:

Ja bliver altså lidt forvirret over de tøjstørrelser til baby. 

9 mdr = str 74 ( står der på nettet, men min søn bruger str 68 nu) han er ca 4 mdr. 

Danefæ' s størrelser er også alt for små efter min mening. Str 9 mdr ... Men det kan han da snart passe nu ?? 

Hmmmm ...

Man kan slet ikke regne med de størrelser. Min søn er først nu, som 3-årig, ved at tilpasse sig. Han bruger str. 104 - som svarer til 4 år.

Anmeld

1. september 2014

et-ønske

os2 skriver:

9 mdr = str 74 ( står der på nettet, men min søn bruger str 68 nu) han er ca 4 mdr. 

Danefæ' s størrelser er også alt for små efter min mening. Str 9 mdr ... Men det kan han da snart passe nu ?? 

Hmmmm ...

Liv og My er lige blevet 3 mdr - My bruger str 68 og Liv str 74.....

Anmeld

1. september 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
MHB skriver:

Hold da fest en ordentlig basse <3 Din datter er kun et par cm kortere end min søn på 15 mdr... og 4 kg tungere  

ja Vi har svært ved at lave børn, men når vi gør, så bygger vi dem ordentligt...  

Anmeld

1. september 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
M (: skriver:

Så er hun da også en lang baby! 

Min søn er lang og han er ca. 85 cm og 12,5 kg. Han er 18 mdr.

ja det er hun... :-) Mange har svært ved at tro hun kun er 10 mdr gammel... men hun blev målt og vejet på Herlev hospital i onsdags, og det var de mål de kom frem til.. 

Hun var så også 56-57 cm ved fødslen :-) 

Anmeld

1. september 2014

Clisolka

Inger skriver:

Ja der er foskel på størrelser.. især danefæ. min datter passede som 2 mdr en str 6 mdr og nu bruger hun heldragter fra danfæ i str 1,5 år og det har hun gjort et par måneder og hun er 10 mdr gammel. 

men nu er min datter og 81 cm lang og vejer 14, 4 kg 

Wow! Det er hvad min datter på 4 år vejer 

Min søn på 11 mrd. vejer mellem 9½ og 10 kg 

TS: der er meget forskel på størrelserne i de forskellige mærker. Nogle er større i det, hvor andet er mindre i størrelserne 

Anmeld

1. september 2014

M (:

Inger skriver:

ja det er hun... :-) Mange har svært ved at tro hun kun er 10 mdr gammel... men hun blev målt og vejet på Herlev hospital i onsdags, og det var de mål de kom frem til.. 

Hun var så også 56-57 cm ved fødslen :-) 

Så har hun jo også haft et godt forspring! Min søn var 49 cm og 2725 gram (: 

Anmeld

2. september 2014

Chevro

os2 skriver:

Hmmmm ...

Uha, du har stort set ikke noget du kan rette dig helt efter :-)

De udvikler sig individuelt, både den ene og den anden vej.

Min søn er lige blevet 2, men bruger 104 i bluser og jakker osv. Men 98 i bukser. Og 25-26 i sko

Det svarer altså til 4 år. Så ja, det afhænger af dit barns form, størrelse, længde, pasformen på tøjet, mærkerne osv.

Det finder man ud af med tiden - og man køber af og til noget man aldrig får dem i, enten fordi det slet ikke passer, eller fordi det ligner lort på dem

Så det er bare at prøve sig frem. (:

Anmeld

2. september 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Synes de størrelser er så dumme. Nogle mærker er store i størrelsen. Andre er mega små. 

Zilke My er 2,5 måned, måler 62 cm og vejer 5600 gr. og hun rykkede ind i str 62 for nogle uger siden. Dog bruger hun stadig str 0 mdr i danefæ (vores heldragt er åbenbart stor i str ) og 56 i molo. 

I str 62 har hun en mini a ture heldragt, der er meget lille i str. Men hun svømmer i småfolk.

Og Noa Noas str bander jeg langt væk!

Der er burde være en guide med alle mærker. Så man kunne finde ud af hvordan de er i str og hvilken form barn de passer til (lang & tynd, lille & tyk og alt det der imellem).  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.