Hvad nu, hvis jeg er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
15 svar
14 synes godt om
1. september 2014

Mille89kbh

Jeg er netop i tvivl om jeg er gravid. Jeg har ambivalente følelser omkring det at blive gravid, da jeg ikke 100% ved om jeg er klar til det endnu. 

Hvis jeg er blevet gravid, skulle undfangelsen være sket omkring den. 14. August, hvor jeg (måske) havde ægløsning. Problemet er bare, at jeg har drukket mere end rigeligt 3 gange efter ægløsningsperiode, så hvis testen viser positiv, vil jeg stå i et kæmpe dilemma!! Jeg har læst på diverse sider, hvor nogle siger at der ikke sker noget så tidligt i graviditeten, da fosteret ikke får næring fra livmoderen endnu? Er der nogen der ved, hvor vidt dette er sandt? Og bør jeg være nervøs? 

Jeg vil selvfølgelig gerne skabe de bedste kår fra start af, men er det mig der er lidt hysterisk? 

Jeg skulle have haft min mens igår, og plejer at få den på den forventede dag. Har meget kvalme i dag, men det kan ligeså vel være at det er psykisk 

Grunden til at jeg skriver, at jeg ikke ved om jeg er 100% klar til at skulle blive mor, er fordi at jeg har 2 år tilbage på min uddannelse. Min kæreste er også studerende, og har 3 år tilbage. jeg er derfor bange for ikke at kunne forsørge et barn ligeså godt. Er der andre der har erfaring med at begge forældre er studerende? Dog synes jeg selv det er ok fornuftigt at have et barn under uddannelse, men det er mere økonomien der bekymrer mig :-) 

Det skal siges, at min kæreste og jeg tit snakker om at blive gravide, og han er er meget klar til at blive far :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

Newsence

Både manden og jeg er på su og var det også da jeg blev gravid... Studerere med meget selv/ hjemme studie så holdt ikke barsel men fik dobbelt su.. Det kan du få i et år og din kæreste i et halvt år... Derudover når denne periode er slut så kan du jo få ekstra su lån ( hvis du er på su) det kan kæresten også og I kan begge få et tilskud fordi I bor sammen med en anden på su og er forældre... Men det er jo kun hvis I er på su..

I kan få boligsikring og den bliver højere af et barn plus børnepenge...

Her har vi aldrig haft så mange penge til rådighed selvom baby koster men bruger meget brugt ( barnevogn osv) rema1000 bleer og klude og sæbe osv...

Så her går det nærmest bedre efter vi har fået barn rent økonomisk

Anmeld

1. september 2014

Ciss

Det er rigtigt, at i starten har man ikke fælles blodomløb, så alkoholen går ikke direkte i fosteret.

Der er nok mange, som har stået med en negativ test, og så er taget på fest, bare for senere at opdage at de var gravide alligevel. Men det er ikke abortgrund. Alkohol i gennem svangerskabet, skal man være forsigtig med, men fosteret er ikke nødvendigvis skadet, fordi man kom til at drikke, før man vidste, man var gravid.

Det er klart, at man har ikke enormt mange penge som studerende. Det fine er, at det er små børn hamrende ligeglade med. De vil have gode og kærlige forældrer og masser af tid sammen med dem. På det punkt har studerende ofte en fordel i forhold til forældrer i fuldt arbejde og uden mulighed for at arbejde hjemmefra eller være fleksibel med arbejdstiden.

Anmeld

1. september 2014

Mille89kbh

Tak for det gode svar. Det er nu rart at høre, da vi har planer om projekt baby om nogle måneder. :-) Vi er begge på su. Jeg har nu også hørt fra andre, at det sagtens kan lade sig gøre, selvom man er på su :-) dog skal jeg i praktik om lidt, og er smule nervøs for om jeg ville kunne klare det i forhold til kvalme osv. 

Anmeld

1. september 2014

Babybrain

Jeg tror aldrig, at man bliver 100% klar til det at være forældre. 

Jeg bliver jo født børn i alle samfundslag, så det kan sagtens lade sig gøre at give barnet en god opvækst selv om man ikke har mange millioner.

Med hensyn til din praktikken så kan jo ikke vide hvordan du kommer til at have det under graviditeten og hvis du allerede er gravid, så er der jo heller ikke noget at gøre ved det. Bare tage tingene som de kommer. Hvornår starter din praktik?

Anmeld

1. september 2014

Mille89kbh

Babybrain skriver:

Jeg tror aldrig, at man bliver 100% klar til det at være forældre. 

Jeg bliver jo født børn i alle samfundslag, så det kan sagtens lade sig gøre at give barnet en god opvækst selv om man ikke har mange millioner.

Med hensyn til din praktikken så kan jo ikke vide hvordan du kommer til at have det under graviditeten og hvis du allerede er gravid, så er der jo heller ikke noget at gøre ved det. Bare tage tingene som de kommer. Hvornår starter din praktik?

Min praktik starter om en uge og varer 5 mdr. Men jeg giver dig ret, jeg mener også at man bare skal tage tingene som de kommer. 

Anmeld

1. september 2014

Mutti2

Mille89kbh skriver:

Jeg er netop i tvivl om jeg er gravid. Jeg har ambivalente følelser omkring det at blive gravid, da jeg ikke 100% ved om jeg er klar til det endnu. 

Hvis jeg er blevet gravid, skulle undfangelsen være sket omkring den. 14. August, hvor jeg (måske) havde ægløsning. Problemet er bare, at jeg har drukket mere end rigeligt 3 gange efter ægløsningsperiode, så hvis testen viser positiv, vil jeg stå i et kæmpe dilemma!! Jeg har læst på diverse sider, hvor nogle siger at der ikke sker noget så tidligt i graviditeten, da fosteret ikke får næring fra livmoderen endnu? Er der nogen der ved, hvor vidt dette er sandt? Og bør jeg være nervøs? 

Jeg vil selvfølgelig gerne skabe de bedste kår fra start af, men er det mig der er lidt hysterisk? 

Jeg skulle have haft min mens igår, og plejer at få den på den forventede dag. Har meget kvalme i dag, men det kan ligeså vel være at det er psykisk 

Grunden til at jeg skriver, at jeg ikke ved om jeg er 100% klar til at skulle blive mor, er fordi at jeg har 2 år tilbage på min uddannelse. Min kæreste er også studerende, og har 3 år tilbage. jeg er derfor bange for ikke at kunne forsørge et barn ligeså godt. Er der andre der har erfaring med at begge forældre er studerende? Dog synes jeg selv det er ok fornuftigt at have et barn under uddannelse, men det er mere økonomien der bekymrer mig :-) 

Det skal siges, at min kæreste og jeg tit snakker om at blive gravide, og han er er meget klar til at blive far :-) 

Hejsa

Først og fremmest vil jeg lige svare på det med alkohol og tidlig gravid ud fra egen erfaring

Da jeg blev gravid med min datter var jeg inde i en fest periode der sagde spar 2. Hun var på ingen måder planlagt og jeg var ude og drikke mod sanseløst beruset i hvertfald 10 gange på de 3 uger hvor jeg var ubevidst om at jeg var gravid.
Jeg valgte at få barnet, og har på ingen måder fortrudt det. Min datter har ikke tage skade på nogen måder.

Så til din bekymring omkring det t være klar til at blive forældre. Der er absolut ingen der kan sige at de er 100 % klar til at blive forældre... Klar er noget man bliver ;-)

Men når det så er sagt, så er i nødt til at vælge med hjertet Derudover er det også vigtigt at i har med i jeres beslutning at uanset hvad udfaldet bliver, så er det noget der vil have betydning for jer

Jeg vil sige der er både fordele og ulemper ved jeres situation. Ulempen er klart økonomien. Hvorimod fordelen ved at være studerende med børn, er at man har mere tid/mulighed for at være sammen med sit barn. Du kan tage barnets sygedage og studere hjemme. Du har mere fri om dagen (lektierne kan klares om aftenen) og jeg havde mere overskud til mit barn. Generelt følte jeg mig som en bedre mor, da jeg var studerende med en lille en

Men igen beslutningen er helt jeres egen. Og der er mange ting at have med i overvejelserne. Dette er blot min erfaring

Håber du kan bruge mit svar til noget, og at det ikke virker for rodet.

Pøj pøj med det, og du er velkommen til at skrive privat hvis du har spm. Eller andet

Mvh. Pernille

Anmeld

1. september 2014

Mmy87

Mille89kbh skriver:

Ville bare sige, at da jeg blev scannet i uge 7 for at fastslå termin, havde ham den lille stadig en "madpakke", så ingen grund til bekymring på den konto ;-)

Anmeld

1. september 2014

Ciss

Mille89kbh skriver:

Tak for det gode svar. Det er nu rart at høre, da vi har planer om projekt baby om nogle måneder. :-) Vi er begge på su. Jeg har nu også hørt fra andre, at det sagtens kan lade sig gøre, selvom man er på su :-) dog skal jeg i praktik om lidt, og er smule nervøs for om jeg ville kunne klare det i forhold til kvalme osv. 

Det er slet ikke sikkert, at du får noget særlig kvalme. Det kan man aldrig vide på forhånd, ikke en gang fra gang til gang. Men får du problemer, så vær ærlig overfor arbejdspladsen. De fleste har forståelse for det, hvis de ved, at man er gravid.

Anmeld

1. september 2014

Mille89kbh

Tusind tak for jeres svar, det er rigtig dejligt at høre jeres meninger, hver især :-) 

jeg prøver at slå koldt vand i blodet, og tager den derfra, hvis en gt viser positiv! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.