Ved godt der ude i det ganske danske land er et hav af anbefalinger og så den officielle netop om madsammensætning, hvor meget af hvad osv.
Men spiser man sund og varieret (dvs det er tilbudt hjemme for det er jo ikke sikkert barnet er til variation), så er man jo kommet rigtigt langt. Og en af de ting kan kan prøve at give sine børn med sig i fødselsgave er evnen til at mærke efter, mærke efter hvornår er man mæt, hvad har man lyst til osv - for den evnen er vi mange der har tabt på vejen igennem livet.
Tror mange forældre har prøvet hvor deres barn pludselig går amok i makrel i tomat selv morgenmaden kan erstattes af rugbrød med makrel i tomat (min datter gjorde det da jeg var gravid, behøver vel ikke fortælle hvor fedt det er at stå gravid om morgenen og smøre makrel i tomat madder). Læste så et sted det bare handlede om at give dem det for måske manglede de netop de fede fiskeolier - så mit råd er at glemme anvisninger og spise sundt og lade barnet selv vælge inde for det sunde spektre
Anmeld