Sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. august 2014

Anonym trådstarter

Overvejer at stoppe besøgene fra sundhedsplejersken, sker der noget ved det?

Der er mulighed for at komme på skolen hvor de sidder der 2 gange om ugen så skal man bare have bogen med så kan man altid få vejet og målt og få stillet spørgsmål.

Baby er over 3 måneder nu.

Skal have besøg i morgen så er det også 7 uger siden hun var der sidst.

Hvor mange besøg er der?

Har i sundhedsplejerske på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Der er mulighed for at komme på skolen hvor de sidder der 2 gange om ugen så skal man bare have bogen med så kan man altid få vejet og målt og få stillet spørgsmål.

Hvor mange besøg er der?

Tror vi havde 5 besøg i alt. Men hvorfor vil du stoppe besøgende? Ved ikke om der sker noget ved det, men kan godt være h*n vil undre sig. Sp kommer jo for dit barns og din skyld for at følge med i vægt, trivsel og udvikling.

Anmeld

31. august 2014

Anonym trådstarter

Vil gerne stoppe besøgene herhjemme, da besøgene er max 20 min, syntes det er nemmere at jeg kan gå ned og benytte mig af det når der er brug for det. Baby trives og har det super godt. Hvis jeg har brug for noget vil jeg jo tage kontakt.

Anmeld

31. august 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Vil gerne stoppe besøgene herhjemme, da besøgene er max 20 min, syntes det er nemmere at jeg kan gå ned og benytte mig af det når der er brug for det. Baby trives og har det super godt. Hvis jeg har brug for noget vil jeg jo tage kontakt.

Så er det jo bare at snakke med din sp om det, når hun kommer Sp ordningen er et tilbud ikke et krav.

Anmeld

31. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hvor mange besøg er der?

Hvis jeg havde sagt til vores at hun pludselig ik skulle komme mere , så er jeg sikker på at kommunen havde undret sig pænt meget. Og så ville det give en mere negativ opmærksomhed.

Her i kommunen får man kun 2 besøg nu, de første to. Resten á gangene skal man møde op og snakke på deres kontor osv.

Synes det var meget bedre i hjemmet!!

Anmeld

1. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis baby trives ka du sagtens sige nej tak til flere besøg. Vh stine

Anmeld

1. september 2014

L&V

Anonym skriver:

Det erjo et tilbud ikke et must. Det ka du bare sige som det er at du ik føler du har brug for og at du ringer hvis behovet kommer

Anmeld

1. september 2014

Isabella_mor

Jeg tænker at det også er rigtig fint for sundhedsplejersken at se hvordan din baby trives hjemme. For der er nu forskel på at være hjemme og at være ude. Især hvis du som mor har nogle bekymringer eller lignende, så er det at have besøgene hjemme i vante omgivelser, bare mere trygt. 

Sådan har jeg det i hvert fald selv. og så SKAL man ikke stresse ud af døren for at nå at være der til tiden. Der er trodsalt forskel på et åbenthus besøg, og så et hjemmebesøg. 

Anmeld

1. september 2014

lineog4

Jeg har takker nej til nogen af besøgene, men det var først da de blev ældre og der var ingen skæve blikke.

Men tænker mere hvad begrundelsen er for du ikke vil besøgene, er der stressende, irriterende eller...? Kan godt se man bare kan gå til åben hus, men det er vel lige så nemt bare lige at få et besøg en gang imellem? I hvertfald ville jeg takke ja til Boel prøven (mener det er når de er 8 mnd) og måske også der hvor man skal begynde at tale om fastføde.

Anmeld

1. september 2014

LJMNA

Det er helt op til dig selv om du vil ha sp på besøg, det er et valgfrit tilbud jo..

Dog er det jo kun godt at få et lille tjek, gode råd, og bare lidt feed back, hvilket er en del nemmere at give når din baby og du selv er hjemme i trygge omgivelser

Men har du ikk lyst til at hun skal komme, så er det bare at sige det til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.