God råd søges! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle

Sagen er den at kæresten & jeg er i behandling for barnløshed og under § 56 aftale mellem lønmodtager og arbejdsgiver. Har haft første forsøg med insimination - dog uden held, da jeg er begyndt og bløde først på ugen

Men nå her kommer det; I første behandlings periode med skanninger mm., skal lige siges jeg har ca. 45 min. kørsel hver vej, havde jeg meget fravær på jobbet, min chef er indforståede med det, men resten af kollegerne ved intet. Og de spørger hele tiden hvad jeg skal osv. Min kæreste vil ikke vi fortæller det da, han ikke gider folk spørger (vores kollegaer er meget nysgerrige).

Men tænker nu hvor vi skal det igennem ingen ville det måske være bedst at ligge kortene på bordet overfor dem, da de jo vil undre sig over jeg måske kommer til at gå meget igen i tide og utide. 

Men hvordan overbeviser jeg kæresten? Det er jo mig de spørger og jeg skal lyve eller tale uden om. 

Og på den ene side vil jeg gerne vi holder det hemmeligt, men på den anden side ville det også være lettere folk ved det. Er også selv lidt forvirret omkring det.

Vores forældre ved det, men ikke resten af familien. 

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Chellie

Jeg siger, jeg skal til speciallæge, når jeg skal til undersøgelser osv.. Der er ikke nogen, der har spurgt nærmere ind til det endnu, men hvis de gjorde, ville jeg sige, at det er privat. Kort og godt. Det rager jo ikke dem 

(Og er det helt umuligt at få dem til at bakke ned, så "opfind" noget, gerne tabu-belagt, som du skal undersøges for, så de rigtig kan få røde ører over at snage i dit privatliv! )

Anmeld

31. august 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Jeg siger, jeg skal til speciallæge, når jeg skal til undersøgelser osv.. Der er ikke nogen, der har spurgt nærmere ind til det endnu, men hvis de gjorde, ville jeg sige, at det er privat. Kort og godt. Det rager jo ikke dem 

(Og er det helt umuligt at få dem til at bakke ned, så "opfind" noget, gerne tabu-belagt, som du skal undersøges for, så de rigtig kan få røde ører over at snage i dit privatliv! )

Jeg har også sagt det er privat og jeg ikke kan sige mere omkring det, da jeg ingen gang selv ved det (gør jeg i princippet hellere ikke jo, da alt kan ske til de skanninger osv.) Jeg har brugt et par gange jeg skal tjekkes for min endomitriose, men ved det godt jeg normalt ikke bliver med så kort mellemrum. 

Vores ene chef siger også vi bare skal være hårde og kontante at det er privat - og vi skal køre showet om hvor, hvornår og hvor meget vi vil dele med kollegerne 

Så må vist bare blive ved med at sige, det er privat og de pt. ikke kan få noget afvide. De undre sig bare fordi jeg normalt ikke som sådan holder tingene hemmeligt, i forhold til min sygdom har jeg været meget åben og ærlig omkring det.

Anmeld

1. september 2014

Chellie

Tja, altså havde det været mig, havde jeg nok ikke engang sagt "de kan ikke få noget at vide pt", for det antyder jo, at det ændrer sig på et tidspunkt, og så vil de blive ved med at spørge. Bare "speciallæge, privat". Intet mere. Ikke noget om, hvilken slags speciallæge, hvilken slags sygdomme, eller noget. Bare, "speciallæge, det er privat."

Det ville jo fx ikke rage dem en høstblomst, hvis du skulle undersøges for inkontinens eller tarm-sygdomme eller behandling for HIV... Det kommer bare ikke dem ved, færdig slut.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.