Hals betændelse uden feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.972 visninger
16 svar
3 synes godt om
28. august 2014

2721

Kan børn godt have halsbetændelse uden feber?

Min søn har ondt i halsen og han har næsten lige vågnet grædende op mens han skreg av av av.
Han har kun svagt forhøjet temp i forhold til normalt dog plejer han altid at få skyhøj feber når han er syg.
Men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Han er tydeligt påvirket men af hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Pikku Myy

2721 skriver:

Min søn har ondt i halsen og han har næsten lige vågnet grædende op mens han skreg av av av.
Han har kun svagt forhøjet temp i forhold til normalt dog plejer han altid at få skyhøj feber når han er syg.
Men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Han er tydeligt påvirket men af hvad?

Man kan godt have ondt i halsen uden det er halsbetændelse. Også uden feber. Hvad får dig til at mene at det er halsbetændelse?

Anmeld

28. august 2014

2721

Pikku Myy skriver:

Man kan godt have ondt i halsen uden det er halsbetændelse. Også uden feber. Hvad får dig til at mene at det er halsbetændelse?

Jeg tænker halsbetændelse fordi han specifikt klager over ondt i halsen.
Siger at det lindre når han får noget at drikke og så lyder hans stemme lidt hæs.

Anmeld

28. august 2014

2721

2721 skriver:

Op

Anmeld

28. august 2014

LinLin

Jeg har halsbetændelse 1-2 gange om året men har aldrig feber....

Anmeld

28. august 2014

2721

LinLin skriver:

Jeg har halsbetændelse 1-2 gange om året men har aldrig feber....

Tak for svar.
Jeg har bare oplevet ham syg uden feber, så ved ikke helt hvordan og hvorledes.

Så hvis han er lige så smerteplaget imorgen er det så okay at kontakte lægen?

Anmeld

28. august 2014

LinLin

2721 skriver:

Tak for svar.
Jeg har bare oplevet ham syg uden feber, så ved ikke helt hvordan og hvorledes.

Så hvis han er lige så smerteplaget imorgen er det så okay at kontakte lægen?

Ofte(st) gør man ikke noget ved halsbetændelse (når det er en virus)... Men det er jo dig der kender ham bedst! Hvis du er bekymret så ring

Anmeld

28. august 2014

2721

LinLin skriver:

Ofte(st) gør man ikke noget ved halsbetændelse (når det er en virus)... Men det er jo dig der kender ham bedst! Hvis du er bekymret så ring

Jeg nok mere bare i tvivl om hvordan jeg skal "behandle" ham.
Skal jeg give panodil for smerterne?
Kan han smitte?
Er det overhovedet haæsbetændelse, eller noget helt 3?

Anmeld

28. august 2014

LinLin

2721 skriver:

Jeg nok mere bare i tvivl om hvordan jeg skal "behandle" ham.
Skal jeg give panodil for smerterne?
Kan han smitte?
Er det overhovedet haæsbetændelse, eller noget helt 3?

Når man selv har/har haft det er man ikke i tvivl når det kommer igen... Det er jo sværere med børn.
Ved ikke om/hvordan det smitter... Jeg får det som sagt men min familie gør ikke

Anmeld

28. august 2014

2721

LinLin skriver:

Når man selv har/har haft det er man ikke i tvivl når det kommer igen... Det er jo sværere med børn.
Ved ikke om/hvordan det smitter... Jeg får det som sagt men min familie gør ikke

Jeg havde selv halsbetændelse næsten kronisk som barn indtil de valgte at bortoperere dem da jeg var 14, så jeg ved også selv hvordan det føles, men ja, det er ikke nemt når det ikke er på egen krop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.