Fortæl mig at det ikke er okay!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. august 2014

Anonym trådstarter

Godeftermiddag, piger.

jeg skriver, fordi jeg har brug for, at nogen fortæller mig, at det her ikke er okay!

jeg elsker min kæreste, som også er far til vores to børn , en på 3 og en baby. 

Han sover tungt! Han sover meget.... Forrige weekend var han i byen - fair nok! Han kom hjem kl 7 - fair nok!! Han sov til kl 15- fair nok!!! 

Weekenden efter var JEG af sted. Jeg sov ved en veninde, kom hjem kl 12.. hAN sover så til middag (?!) da jeg kom hjem, og sov til kl 18?! 

Nu har så været lidt sløj siden mandag .. Så han har været hjemme ( ligesom jeg - er på barsel ) .. Hver dag har han sovet ufatteligt meget!!! Som i voldsomt meget. Jeg selv er stået op, ordnet den store og afleveret i bh. Kommer hjem, og manden sover.. Tirsdag sov han til kl 13!! Onsdag stod han op og afleverede den store, men sov så til middag?! I dag sover han fanme stadig?!?!? 

Jeg har ordnet alt husligt! Alt madlavning, alt med børnene , og jeg er træt!! 

Over de sidste par mdr har han sovet længe HVER weekend?! Han tager også gerne lige en middagslur i weekenden .. 

Hvordan skal jeg gribe det an? Han snerre af mig, når jeg prøver st vække ham.. 

Ved ikke hvordan jeg skal komme dette problem til livs .. 

Jeg ved godt han har været sløj denne uge, men han har altså ikke været syg-syg!!!! Arh altså! :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Tranebaer

Det kan være et tegn på sygdom. Både infektion eller en større sygdom. Influenza, jernmangel, forkølelse, depression eller kræft (ikke for at skræmme, men havde en veninde der var ulideligt træt, og det viste sig at hun havde kræft - det var det eneste symptom) - ja eller alt muligt andet.
Tror ikke det bare er dovenskab. Få ham til lægen, hvis ikke han kan holde op med at sove!

Anmeld

28. august 2014

Frk.S

Altså hvis han har været hjemme fra job i flere dage er han vel syg, eller?? 

Herhjemme er det sådan, at er man syg, så forsøger den anden så vidt muligt at lade den syge hvile. Man kan ikke melde sig syg fra det at at være far/mor. Men jeg synes vi er gode til at lade den anden få hvile, hvis man er syg. Selvfølgelig er der forskel på om man bare er lettere sløj eller ligger syg med 40 i feber (dog... igen i min verden - er man blevet hjemme fra job i flere dage må man da være ret skidt???)

Mit bud vil være at i snakker om det!! Måske tror han bare det er ok at han sover længe hver weekend og tager middagslur. Måske i skulle lave en "ordning" hvor i skiftes til det? Det kender jeg til flere der gør hvor det fungerer rigtig godt.

Her har det altid været mig der har været oftest oppe om natten. Da jeg var på barsel med nummer 1 var det fx også som regel mig der var oppe om natten i weekenden - han var ikke så vant til at lytte efter, så han hørte det ganske enkelt ikke. Til gengæld var han super til lige at tage hende med op i stuen om morgenen når hun var ammet, og lade mig sove. Det var guld værd. 

Igen.... få talt om det så i kan deles lidt om at være den der får hvilet.

Anmeld

28. august 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi lukker lige denne så vi kun har en aktiv tråd, ellers kan det blive for besværligt at holde rede i.

Her er et link til den aktive tråd  https://www.baby.dk/debat/247604pi1/parforhold/fortael-mig-at-det-ikke-er-okay.aspx

mvh staff

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.